ورود منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به صنعت اسباب‌بازی

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: تولید اسباب‌بازی بومی یکی از نیازهای کشور است و منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت ورود و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه را دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: تولید اسباب‌بازی بومی یکی از نیازهای کشور است و منطقه ویژه اقتصادی ظرفیت ورود و حمایت از سرمایه‌گذاران این حوزه را دارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، روح الله بهرامشاهی صبح امروز 7 بهمن ماه در جلسه بررسی ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برای ورود به صنعت اسباب بازی با حضور نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس اظهار کرد: دو هزار هکتار وسعت منطقه، زون بندی های مختلفی دارد و در کنار صنایع شیمیایی و…به دنبال ایجاد محورهای دیگری از جمله آی.تی، گردشگری و …هستیم و در حوزه اسباب بازی که یک صنعت جذاب است، سرمایه گذارانی هم ورود کرده اند که آمادگی داریم زمین مورد نیاز را به سرمایه گذار این حوزه واگذار کنیم.

وی صنعت اسباب بازی را یکی از صنایع کم آب بر دانست و با دعوت از انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی کشور به رفسنجان و بازدید از شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی تصریح کرد: با توجه به دغدغه ای که در این خصوص وجود دارد حمایت های لازم را خواهیم داشت که بتوانیم گامی برای تولید اسباب بازی های بومی کشورمان برداریم.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس نیز در این جلسه، رفسنجان را یک شهرستان کشاورزی و صنعتی و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان مس کاتدی در کشور دانست و اظهار کرد: یکی از زیرساخت های لازم برای صنایع، آب است که از خلیج فارس برای صنعت انتقال داده شده و برای منطقه ویژه اقتصادی و شرب شهرهای رفسنجان و انار هم اختصاص داده شده که با اجرای خط انتقال آن، مشکل صنایع این منطقه نیز برطرف می شود.

حسین جلالی با اشاره به پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حوزه صنعت اسباب بازی افزود: در رفسنجان پارک بازی کودک داریم که وسایل زیادی نیاز دارد و اگر این وسایل در رفسنجان تولید می شد، کمک بسزایی در این حوزه صورت می گرفت، ضمن آنکه قرار است این پارک ها افزایش پیدا کنند.

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس بر بومی سازی اسباب بازی تأکید کرد و گفت: در تولید اسباب بازی باید ذهن و فکر کودکان هم مدنظر باشد و متناسب با نیاز حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اسباب بازی باید در سبد خانوار قرار گیرد و با نگاه فرهنگی و بومی کشورمان در حوزه تولید اسباب بازی ورود کنیم.

جلالی از ارائه تسهیلات در حوزه اشتغال و کمک به اقتصاد شهرستان به تولیدکنندگان و سرمایه گذاران یاد کرد و از انجمن تولید کنندگان دعوت به برگزاری نمایشگاه محصولات تولیدی بومی در شهرستان را داشت که با استقبال تولیدکنندگان همراه شد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی کشور نیز در این جلسه اظهار کرد: انجمن تولیدکنندگان اسباب بازی، انجمن صنفی کارفرمایی است که در سال 96 زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شکل گرفته و بیش از 90 تولیدکننده اسباب بازی در عرصه های مختلف اسباب بازی فعالیت می کنند.

لولاگر با بیان اینکه به حوزه اسباب بازی کمتر توجه شده است، افزود: طی سالیان متمادی صرفا بخشی از اسباب بازی وارد می شد که موجب شد نگاه درستی به تولیدکنندگان و عرصه تولید در این حوزه نشود.

این تولیدکننده اسباب بازی خاطرنشان کرد: اما در این چند سال تولیدکنندگان اسباب بازی بخش مهمی از بازار اسباب بازی را در دست گرفتند و بیشتر نگاه مان به صادرات بوده که از دغدغه های جدی تولید است و منطقه ویژه اقتصادی با توجه به مزیت های گمرکی که دارد یک ظرفیت خوب برای سرمایه گذاری به شمار می رود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84191
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.