پرداخت 92 درصد از اعتبارات تعهد شده دولت در کرمان |نوبخت: 2 هزار و ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شد

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکنون 92 درصد از اعتبارات مصوب دو سفر رئیس جمهور به کرمان پرداخت شده است.

محمد باقر نوبخت پیش از ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه گفت: از دو هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار مصوب دو سفر رئیس جمهور به کرمان تاکنون دو هزار و ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی بیان داشت: طی سفر گذشته بیش از ۴۳۴ میلیارد تومان برای ۱۶ طرح به تصویب رسید که تا به حال ۳۴۵ میلیارد تومان پرداخت شده و مابقی آن تا پایان سال جاری و سال آینده پرداخت خواهد شد تا این طرح‌ها عملیاتی شوند.

وی گفت: در سفر گذشته به کرمان در راستای ایجاد مسکن برای روستاییان و کمک به محرومان ۱۰ هزار واحد تصویب شد که قرار شد پنج هزار واحد از طریق بنیاد مسکن و پنج هزار واحد را کمیته امداد امام خمینی (ره) احداث کنند.

وی افزود: در حال حاضر پنج هزار و ۳۵۰ واحد مسکونی آماده شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بقیه واحدها آماده و تحویل شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در این سفر پیشرفت و توسعه طرح‌ها مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و همچنین واگذاری کلید پنج هزار و ۳۵۰ واحد به محرومان از مهمترین برنامه‌های این سفر است.

نوبخت تصریح کرد: ایجاد عدالت اجتماعی، فقرزدایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی و ایجاد ساختارهای لازم از برنامه‌های دیگر این سفر به شمار می‌رود.

وی یادآور شد: آن چه این سفر را متمایز از سایر سفرها کرده به نمایش گذاشتن جلوه‌هایی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که می‌توان به توسعه و سازندگی و کارهای زیربنایی که انجام شده اشاره کرد همچنین عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری در کمک به محرومان و مستضعفان جامعه است.

نوبخت به بحث استخدامی‌ها نیز اشاره کرد و افزود: در راستای کوچک کردن حجم ادارات دولتی طبق قانون باید به ازای هر یک نفر بازنشسته یک نفر جایگزین شود ضمن این که دست دولت در بخش استخدام دولتی محدود است لذا در جهت ایجاد اشتغال جوانان باید از طریق توسعه و فعالیت در بخش خدمات کشاورزی، صنعت و ایجاد واحدهای تولیدی اقدام کنیم.

به گزارش مهر، وی گفت: قریب به ۸۳۴ هزار فرصت شغلی طی پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته که موجب شده تعداد شاغلان افزایش پیدا کند که بیشتر از طریق بخش غیر دولتی بوده است.

وی افزود: در سفر دو روزه رئیس جمهور به کرمان حدود دو هزار و ۱۷۶ میلیارد تومان طرح و پروژه در این سفرها تعهد شده که از این آمار تاکنون دو هزار و ۱۶ میلیارد تومان اعتبار طی سفرهای اول و دوم به استان پرداخت شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=42034
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.