پورابراهیمی: در دولت انقلابی آینده از گردنه مشکلات عبور می‌کنیم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: نتیجه نگاه به بیرون باعث از دست دادن ظرفیت‌های درون کشور می‌شود.

پورابراهیمی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: امروز با صراحت اعلام میکنیم که بخشی از آنچه که به عنوان مشکلات کنونی کشور در عرصه اقتصادی است تحت تاثیر فضای تصمیم گیری است که عمدتا نگاهش این بود مشکلات اقتصادی در ایران باید از مسیر خارج از کشور حل بشود.

وی افزود: نتیجه نگاه به بیرون باعث از دست دادن ظرفیت‌های درون کشور می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور ادامه داد: سوال این است که آیا در این شرایط امکان حل مشکلات وجود دارد؟ به عنوان یک کارشناس اقتصادی اعلام میکنم علارغم خواست و فشار های سنگین دشمن و علارغم تصمیمات غیر کارشناسی و ناکارآمد دولت در بحث اقتصادی با اقداماتی که امروز در دستور کار قرار گرفته است در دولت انقلابی آینده از گردنه مشکلات عبور خواهیم کرد.

پور ابراهیمی عنوان کرد: این کار بسیار سخت است ولی ظرفیت اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا است.

وی ادامه داد: دشمن تمام تلاش خود را به کار برده تا مردم را از انقلاب و نظام مایوس کند و نظام را در نگاه مردم ناکار آمد جلوه بدهد.

به دنبال اعمال اصلاح ساختاری در بودجه ۱۴۰۰ هستیم 

نماینده مردم کرمان و راور گفت: اصلی لنگر ما سیاست های ارزی است و به محض اینکه ما وارد یک شوک ارزی مواجه می‌شویم بازارها بهم میریزن و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند.

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از دلایل این شوک های ارزی کثری بودجه در نظام اقتصادی کشور ادامه داد: دولت برای اداره کشور نیازمند این است که از بانک مرکزی منابع استقراض کند که این به معنای افزایش تورم در کشور که رویکرد مستمری نظام اقتصادی کشور است.

نماینده مردم کرمان و راور گفت:‌ وقتی که در سال ۹۷ لایحه بودجه ارائه شد، با چند روز تاخیر ارائه و دلیل آن هم این بود که وقتی رهبر معظم انقلاب این لایحه را مطالعه کردند در یادداشتی نوشتند فرمایش رهبر انقلاب این بود که این لایحه بودجه با شریط کنونی جنگ اقتصادی هم خوانی ندارد و نیازمند اطلاح ساختاری است.

وی ادامه داد:‌ دولت برای این اصلاح این ساختار ۳ تا ۴ ماه زمان خواست و منتظر بودیم که بودجه سال ۹۸ با اصلاح ساختار جدید بسته شود.

پوابراهیمی افزود:‌ بعد متوجه شدیم که رئیس جمهور اعلام کردنند که این ۴ ماه که گفته شد از فروردین سال ۹۸ شرع می‌شود یعنی ۴ ماه از سال گذشته و دولت در آن زمان میخواهد پیشنهادات اطلاح ساختار بودجه را ارائه دهد.

وی عنوان کرد: تلاش ما در مجلس و کمیسیون اقتصادی این است که با توجه به اصلاح ساختار اقتصادی کشور بتوانیم برای اولین بار این اصلاح ساختار رو در بودجه سال ۱۴۰۰ اعمال کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه توجه به اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور اولویت اصلی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است گفت: حذف فرار مالیاتی در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی است و برآورد می‌شود بیش از 200 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور وجود دارد.

دعوایی که در مجموعه معادن سیرجان وجود دارد دعوای سیاسی است

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد حواشی مدیریتی شرکت گهر زمین گفت:‌ دعوایی که در مجموعه معادن سیرجان وجود دارد دعوای سیاسی است. بعضی ها می خواهند در این حوزه چنبره بیاندازند. جریانی که منتصب اند که یکی از معاونان رییس جمهور سال هاست در آنجا کار می کنند.

پور ابراهیمی عنوان کرد: دو سه بار در جلسات مختلف سردار این موضوع رو مطرح کردنند. سردار سلیمانی هم به من و هم به وزیر صمت وقت گفتند که اقای پوریانی رو حمایت کنید.

وی افزود: بعد از شهادت سردار چندین بار از طرف تیم ریاست جمهوری به وزارت خانه فشار آوردند که پوریانی باید برود.

پورابراهیمی گفت: پس از عید جلسه ای تشکیل شد آقای غریب پور رییس ایمیدرو گفتند سازمان بازرسی آمده و گفته تخلف هایی وجود دارد.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما اعلام کردیم که این آیا به حکم قضایی رسیده و دستگاه و نظارتی این رو قبول دارن؟ ایشون گفتن که نه ما به این قسمت ورود پیدا نکردیم ولی مرتب از دستگا های نظارتی به ما نامه می‌دهند که ایشان تخلف انجام داده‌اند.

پورابراهیمی افزود: من بهشون یک پیشنهاد دادم که یک استعلام مجدد بگیرند.

وی در این خصوص عنوان کرد: نامه ای را مجموعه ایمیدرو فرستاد برای استعلام مجدد که سازمان اطلاعات رسما اعلام کرد اگر چه موضوعاتی مطرح شده اما این موضوعات باعث رد صلاحیت ایشان در مدیریت نمی شود و از نظر ما تایید صلاحیت اند.

پورابراهیمی گفت: حتی برای موضاعات اخیر برای سومین بار ما گفتیم که این استعلام دوباره صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ارتباط ما با شرکت مختلف از طریق وظیفه نظارتی ما است و اگر دستگاه قضایی حکمی صادر کند، اولین کسانی که با این موضوع برخورد می‌کند ما هستیم.

برکنار شدن مدیر عامل گهر زمین

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس  عنوان کرد: هنگامی که اقای سرقینی به عنوان سرپرست جدید وزارت صمت معرفی شد ساعت ۹ صبح سرپرست هیات مدیره گهر زمین عوض شد و عصر همان روز مدیر عامل گهر زمین برکنار شد.

پورابراهیمی گفت: هنگامی که این اتفاقات افتاد ما یک جلسه در مجمع نمایندگان استان گذاشتیم و به جمع بندی رسیدیم که نامه‌ای به اقای رئیس جمهور بنویسیم.

وی ادامه داد: در این نامه ذکر شده که اجازه بدهید تغییراتی صورت نگیرد تا وزیر جدید معرفی شود.

پورابراهیمی افزود: بعضی‌ها بد اخلاقی کردنند و بدون اینکه نامه ما به ریاست جمهوری منتشر کنند فقط پاسخ رئیس جمهور را منتشر کردنند و گفتند که پورابراهیمی میخواهد یک مافیا تشکیل بدهد و یک نفر منصوب کند اما رئیس جمهور دستور داده که هیچ کسی را منصوب نکنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: در نامه گفته بودیم که سرپرست وزارت صمت به صورت موقت در این سمت قرار دارد و برای منصوب کردن یک نفر در یک شرکت باید حتما کار کارشناسی صورت بگیرید.

پورابراهیمی گفت: من این موضوع رو با جدیت تمام مطالبه میکنم، دستگاه‌های اجرایی، قضایی و اطلاعاتی استان باید به این موضوع ورود پیدا کنند و به مردم کرمان گزارش بدهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=56634
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.