کامیون‌های حمل بار، مجالس عروسی و عزا عامل شیوع کرونا هستند

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هر روز صدها کامیون حاوی محصولات کشاورزی از سراسر کشور به جنوب کرمان وارد می شوند که عامل انتقال کرونا هستند.

به گزارش «کرمان نو» اعظمی افزود: این کامیون ها خود عاملی برای شیوع ویروس کرونا است و می طلبد تدابیر مناسبی اتخاذ شود.

وی اضافه کرد: زمانی که کرونا در تمامی کشور شایع شده بود ما هیچ مورد مثبتی در منطقه نداشتیم اما با شروع سال جدید و برگزاری مهمانی در کنار حضور مهمان هایی از دیگر شهرستان ها و رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی شاهد مثبت شدن تست کرونای برخی از همشهریانمان بودیم.

اعظمی تاکید کرد: کرونا از اردیبهشت ماه در جنوب روند صعودی خود را طی کرد و بعضی بر این باور بودند که رسیدن فصل گرما می تواند در از بین رفتن این ویروس موثر باشد و به همین دلیل نکات بهداشتی را رعایت نکردند.

وی تاکید کرد: استفاده از کولرگازی و اسپلیت در حالی که تمامی پنجره های ساختمان بسته است و هیچ تهویه ای صورت می گیرد نیز دلیل مثبت شدن تست بسیاری از خانواده ها بود.

اعظمی با اشاره به بافت سنتی منطقه گفت: با وجود هشدارهای کارشناسان بهداشت و درمان در خصوص برگزاری مجلس عزا و …متاسفانه مردم اقدام به برگزاری مراسم ختم کردند  که همین باعث شد تا تست ۴۰ نفر مثبت شود و مردم باید بدانند برگزاری این گونه مراسم ها عامل شیوع کرونا است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50664
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.