کرمان دومین استان پرمصرف آب در کشور است

سیدمهدی طبیب‌زاده عنوان کرد: در این راستا معاونت کسب و کار یا مرکز کسب و کار را در اتاق کرمان ایجاد می‌کنیم به طوری که تمامی مشکلات فعالان اقتصادی به این مرکز ارسال و سپس به تناسب موضوع به کمیسیون های مختلف ارجاع داده می شود.

وی گفت: در ادامه برای پیگیری مسائل مربوط به کمیسیون ها، در هیات رئیسه فردی تعیین، موضوعات مطرح و پیگیری می‌شوند و سپس توسط اتاق اجرا خواهد شد.

او با اشاره به اجرایی شدن کمتر از 20 درصد قانون بهبود فضای کسب و کار در شش سال گذشته بیان کرد: به نظر می‌آید اکنون اراده جدی برای اجرای این قانون در کشور به وجود آمده تا بخش مهمی از مشکلات برطرف شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تصریح کرد: همچنین کمیسیون‌ها می‌ توانند از تشکیل مثلث دولت، بخش خصوصی و دانشگاه در اتاق، کمک بگیرند تا مسائل را با کمک دانشگاه‌ها پیگیری کنند.

وی اظهار کرد: مسئله آب با وجود محدودیت‌زا بودن آن بسیار اهمیت داشته و باید به این نکته توجه داشت که کرمان با سرانه 2 هزار و 100 مترمکعب پس از خوزستان دومین استان پرمصرف آب است اما گردش مالی فعلی از مصرف آب در استان حدود 5 میلیارد دلار است در حالی که می تواند به 20 میلیارد دلار برسد.

طبیب زاده با اشاره به قابلیت های زیاد و نیازمند سرمایه‌گذاری اندک در توسعه گردشگری، فرش و صنایع دستی گفت: در صنعت نیز باید فعالیت های صنعتی متناسب با نیاز باشد و در بخش معدن ارزش افزوده لازم و نهضت فناوری و فرآوری ایجاد شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور باور جدی به صادرات وجود ندارند و به همین دلیل مشکلات بسیاری در حوزه گمرکات، حمل و نقل، ویزا و… را شاهد هستیم که کمیسیون بازرگانی باید به این موارد توجه داشته باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با تاکید بر اینکه پرداختن به بهره‌وری با توجه به اینکه 30 درصد از رشد اقتصادی استان باید از این طریق تامین شود را بسیار مهم است افزود: در این رابطه مرکز رقابت‌پذیری را راه‌اندازی کردیم و در این دوره باید بیشتر و وسیع‌تر به آن بپردازیم.

وی به اهمیت کسب و کارهای نوین، IT  و  ICT اشاره کرد و عنوان کرد: یکی از راه‌های نجات اقتصاد کشور در شرایط نامناسب فضای کسب و کار، تتوجه جدی به کسب و کارهای نوین است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28395
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.