در جلسه شورای اداری مطرح شد:


۶ هزار میلیارد تومان مازاد درآمد مالیاتی داریم

سال ۱۴۰۰ درآمد مالیاتی استان ۱۰ هزار میلیارد بود، سال ۱۴۰۱ این مالیات به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسید و امسال با یک جهش مالیاتی حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان برای استان تعیین کردند و اکنون استاندار کرمان در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس دفتر بازرسی رئیس‌جمهور برگزار شد، اعلام کرد که ۶ هزار میلیارد هم بیش از تکلیف از استان مالیات وصول کردند.

به گزارش کرمان‌نو،‌ در این جلسه استاندار کرمان از کاهش ۴ درصدی نرخ بیکاری خبر داد و گفت: در بعضی شهرها مثل سیرجان و بردسیر با کمبود نیروی کار مواجه شدیم.

ارتقا رتبه فضای کسب‌وکار و تأمین ۱۰ هزار قطعه زمین در طرح نهضت ملی مسکن و واگذاری زمین‌ها در دهه فجر از دیگر موضوعاتی بود که استاندار کرمان روی آن دست گذاشت و اعلام کرد سهم کرمان از تولید ناخالص ملی از ۳.۱ به بیش از ۴ درصد رسیده است.

در این جلسه مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان هم اعلام کرد که سه منطقه علی‌آباد، جبالبارز و دهکهات تا قبل از سال گازرسانی می‌شوند.

محمدرضا سلیمانی در این جلسه درصد تحت پوشش گازرسانی شهرها را ۹۹ درصد اعلام کرد و گفت: شهرهای گازرسانی شده ۷۸ شهر است که ۱۱ شهر در دولت رئیسی گازرسانی شده که معادل ۱۴ درصد کل عملکرد سی‌ساله استان کرمان است.

به گفته سلیمانی هم‌اکنون هزار و ۹۰۵ روستا در کل استان گازرسانی شدند.

مهدی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان نیز در این جلسه اعلام کرد که استان کرمان بیشترین واحد مقاوم‌سازی مسکن روستایی را به خود اختصاص داده است و این رقم ۱۴ درصد بیشتر از میانگین کشوری است .

به گفته مدیران این جلسه ۸۶۸ پروژه با بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان افتتاح شده که از این جمع ۱۲۸ پروژه یعنی قریب ۲۲ درصد مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114872
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.