اعتراض در جلسه شورای اداری به تغییرات جدید هیئت‌مدیره مس:


۷۰ درصد مس در کرمان است و یک کرمانی در هیئت‌مدیره نیست

محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در جلسه شورای اداری که با حضور رئیس‌دفتر بازرسی رئیس‌جمهور تشکیل از خلف وعده‌های مرتضوی وزیر کار گلایه کرد و گفت: ۷۰ درصد مس کشور در کرمان است و هفته گذشته صدر تأمین تنها متخصص عضو هیئت‌مدیره و دکترای معدن را که تنها کرمانی عضو هیئت‌مدیره مس بود را به لحاظ برخی سیاست‌گذاری‌ها کنار گذاشته است.

به گزارش کرمان‌نو، زاهدی در این جلسه با تأکید بر حذف این فرد از ترکیب هیئت‌مدیره ادامه داد: با حذف این فرد در هلدینگی که اکثر فعالیتش در این استان است حتی یک کرمانی هم نیست و بایستی صد تأمین توضیح دهد که چرا چنین جسارتی به مردم کرمان صورت‌گرفته است.

استاندار کرمان اما در این جلسه متذکر شد که هنوز حکم جدید زده نشده است و در دوشنبه گذشته این گله را با مرتضوی مطرح کرده است. به گفته فداکار توضیح داده شده در خصوص حذف این کرمانی، عضویت هم‌زمان این فرد به‌عنوان ریاست صندوق و عضو هیئت‌مدیره بوده است .

آذرماه ۱۴۰۱ بود که احد علی‌خانی به ترکیب هیئت‌مدیره مس اضافه شده بود. احد علیخانی به نمایندگی از سرمایه‌گذاری صدر تأمین وارد هیئت‌مدیره شرکت ملی مس ایران شد. صدر تأمین زیر مجموعه شستا و وزارت کار است. علیخانی دارای دکتری معدن گرایش استخراج از دانشگاه شهید باهنر کرمان و سوابقی چون مدیریت شرکت‌های طلای کردستان، سرب و روی جنوب شرق، طلای سودان و معدنی صبا نور را در پرونده خود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=114848
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.