نماد رطب مضافتی بم در بورس کالا فعال شد

اولین انبار پذیرش رطب مضافتی بم در بورس کالا به منظور معاملات گواهی سپرده کالایی از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد

به گزارش خبرنگار کرمان نو حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفر آبادی نماینده مردم شهرستان های شرقی استان کرمان بعدازظهر سه شنبه در حاشیه افتتاحیه اولین انبار پذیرش رطب مضافتی در بورس گفت:هر ساله بیش از 200 هزار تن خرمای مضافتی  در شرق استان کرمان تولید و عرضه می شود که با ورود آن به تابلوی بورس امیدواریم این محصول با واسطه و سود کمتر به دست مصرف کننده برسد

حجت الاسلام موسی غضنفرآبادی بیان کرد:ورود خرمای مضافتی به بورس می تواند گام موثر و مثبتی برای کشاورز و مصرف کننده باشد زیرا مصرف کننده می تواند خرمای مصرفی خود را با واسطه کمتر و با نرخ بهتری به نسبت بازار خریداری نماید.

در ادامه محمدحسینی مدیر تعاون روستایی استان کرمان بیان کرد: اولین انبار پذیرش رطب مضافتی بم در تابلوی بورس کالا افتتاح شد و کشاورزان می توانند خرمای اولیه ی خود را به صورت مستقیم در بورس عرضه کند.

او می گوید: ورود محصولات به بورس یکی از راه هایی است که آرزوی ما بوده زیرا تعاونی ها می توانند نقش اصلی خود را ایفا کنند و کالا را بدون واسطه به دست مردم برسانند.

رضا محمدحسینی ادامه داد: کشاورز می تواند با مراجعه به تعاون روستایی به صورت مستقیم محصول خود را عرضه کرده و مصرف کننده در اقصی نقاط کشور طبق قیمت پیشنهادی کشاورز با توجه به کیفیت و نوع محصول آن را خریداری نماید.

او تاکید کرد: قیمت پایه در تابلو گذاشته می شود و محصول روزانه به بالاترین قیمتی که فرد انتخاب می کند به فروش می رسد. شفافیت بورس باعث می شود کشاورز از تولید خود اطمینان خاطر داشته باشد .

محمدحسینی می گوید: ظرف دو روز گذشته حدود یک تن بار از طریق بورس خریداری شده است و از کشاورز می خواهیم در بحث بسته بندی و کیفیت محصول خود دقت بیشتری داشته باشند.

مدیرتعاون روستایی استان کرمان تاکید کرد: فروش خرما در بازار بورس فعلا برای داخل کشور است اما برای بحث صادرات آن نیز برنامه ریزی های لازم در حال انجام است.

محمدحسینی تصریح کرد: محصول تحویلی به انبار باید تولید سال جاری بوده و انباردار کالای تولیدی سال‌های گذشته را پذیرش نخواهد کرد.

به گفته او همزمان با این مراسم در سطح کشور محصولات کشمش ،گردو و انجیر نیز وارد تابلوی بورس شدند.

خرمای مضافتی شهرستان بم یکی از محصولات ناب خرمای ایران است

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=61657
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.