۴۳ درصد جمعیت روستایی به شبکه گاز متصل نیستند


سرعت گازرسانی کرمان ۶برابر متوسط کشور است

مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان در نشست خبری خود در خصوص عقب ماندگی گازرسانی به جنوب استان اعلام کرد: منطقه جنوب کرمان در سال ۹۷ یک متر لوله گاز نبود اما امروز همه شهرستان‌ها به شبکه گاز متصل شدند.

به گزارش کرمان نو، به گفته منوچهر فلاح رشد سالیانه گازرسانی در استان کرمان ۷.۲ درصد و در کشور این عدد کمتر از ۲ بوده است و سرعت گازرسانی ما از استان‌های اطراف همچون یزد هم بیشتر بوده است.
او با بیان اینکه در سال ۹۶ جمعیت تحت پوشش گاز حدود ۴۸ درصد جمعیت استان بوده است، گفت: امروز ۸۴ درصد جمعیت استان به شبکه گازرسانی متصل شدند که به تفکیک ۹۸ درصد جمعیت شهری و ۵۷ درصد جمعیت روستایی به شبکه گازرسانی متصل هستند.
به گفته فلاح گازرسانی به استان از سال ۷۲ آغاز شده است و در ابتدا رفسنجان و سیرجان گازرسانی شدند . او در ادامه افزود: گازرسانی به شهر کرمان نیز از سال ۷۵ آغاز شده است.

تعرفه گاز برای ۶۴ درصد مردم تغییر نمی‌کند

به گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز استان کرمان ، عمده اقلیم کرمان اقلیم ۳ است و برای همه کشور ۱۲ پلکان تعریف شده و در پله یک تا سه که حدود ۶۴ درصد مردم را شما می شود هیچ تغییری نداشتیم. فلاح در این رابطه افزود: گازبها برای این افراد از سال ۹۴ ثابت بوده است.

او در خصوص تعرفه گاز برای سایر پله‌ها نیز گفت: در پله ۴ تا ۶ حدود ۳۰ درصد و در پله ۷ تا ۱۰ حدود ۷۰ درصد تعرفه‌های گاز افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99348
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.