تاخیر در تخلیه رخ داده بود


صف بنزین در برخی نقاط جنوب کرمان

فرماندار شهرستان کهنوج گفت: تا دیشب همه جایگاه‌ها یا بنزین دارند یا در حال تخلیه هستند اما برخی مواقع به دلیل نبود تانکر حمل سوخت، بنزین با تاخیر به بعضی از جایگاه‌های شهر می‌رسد.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، مسئولان محلی نبود بنزین در برخی جایگاه‌ها را تایید کردند هرچند گستردگی زیاد آن را تایید نمی‌کنند و می‌گویند مشکلی در تامین بنزین یا کمبود آن وجود ندارد اما به علت کمبود تانکر گاه تحویل و تخلیه این سوخت با تاخیر مقطعی مواجه می‌شود و چنین مشکلاتی بروز می‌کند.
علی شعبانی فرماندار شهرستان کهنوج گفت: امکان استفاده از کارت آزاد فقط برای خودروهای دولتی یا کسانی که به طور موقت کارت ندارند نامه از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در اختیار دارند وجود دارد.

شعبانی اضافه کرد: تدابیری برای استفاده آژانس‌های مسافربر یا تاکسی تلفنی هم در این زمینه اندیشیده شده است.

وی همچنین یادآور شد: بزودی گاز مایع از پالایشگاه بندرعباس به جای اصفهان تامین خواهد شد و خودروهای دوگانه سوز بیشتری می‌توانند از آن بهره ببرند.

تشکیل صف‌های سوخت در جنوب و شرق استان کرمان طی ماه‌های اخیر خبرساز بوده اما قاچاق سوخت یکی از معضلات مناطق جنوبی و جنوب‌شرقی کشور بویژه در استان کرمان است که در برخی از شهرهای این مناطق به همین دلیل شاهد اتمام زودتر سوخت جایگاه‌ها و ایجاد گاه و بیگاه صف‌های طولانی هستیم.

متاسفانه به دلیل ارزان‌تر بودن بنزین در کشور این ثروت ملی توسط عده‌ای به کشورهای دیگر قاچاق می‌شود که ضمن اینکه خطرات جانی زیادی برای خودشان هنگام حمل یا نگهداری سوخت دارد، سرمایه‌های ملی همه ایرانیان را ارزان به آن سوی مرزها می‌رسانند.

مقابله با پدیده شوم قاچاق سوخت با شیوه‌های مختلفی در جریان است و اهتمام مسئولان این است که در خلال آن شهروندانی که نقشی در قاچاق ندارند درگیر مشکلات نشوند؛ هرچند بعد فرهنگی ضرورت مقابله با قاچاق سوخت نیز مهم است و ضرورت دارد خود شهروندان نیز در این زمینه به ایفای نقش علیه برخی قاچاقچیان بپردازند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101719
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.