نجات ۶۱۰ اصله درخت با استفاده از سیستمی نمودن فرآیندها در شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان

مدیر دفتر هیات مدیره و مدیر عامل در خصوص میزان صرفه جویی کاغذ با استفاده از سیستمی نمودن فرآیندها در سال  ۹۸، گفت: یکی از چشم اندازهای شرکت در سال ۱۴۰۴ عدم مراجعه حضوری مشترکین به شرکت است، به این معنا که با فراهم نمودن زیر ساخت های لازم بتوانیم میزان مراجعه حضوری مشترکین به شرکت را به صفر برسانیم.

نیک پور افزود: از اوایل سال ۹۸ این شرکت جز شرکت های پیشگامی بود که با اجرای پروژه قبض سبز که از سوی شرکت مادر تخصصی توانیر ابلاغ شده بود برای حذف قبوض کاغذی برق بیش از ۵۵۱ هزار مشترک اقدام نمود و با اجرای آن، بیش از ۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی و  پیشگیری از قطع ۱۵۳ اصله درخت در سال شد.

وی ادامه داد: شرکت برق جنوب استان کرمان برای تحقق این هدف با تهیه نقشه استراتژیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت و همچنین با بررسی مجدد فرآیندهای شرکت ضمن الکترونیکی نمودن و حذف فرم های اضافه کاغذی باعث کاهش هزینه های شرکت شد.

وی گفت: این شرکت وظیفه خدمات رسانی به ۱۶ شهرستان استان را برعهده دارد که مسافت بعضی از آن ها از مرکز استان بیش از ۴۰۰ کیلومتر است؛ بنابراین با پیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری جهت تبادل الکترونیکی نامه ها که ۵۳۲ کاربر از آن استفاده می کنند بیش از یک میلیون و ۷۴۸ هزار فرم یا برگ کاغذی کم شده و مبلغ ۱۵۹ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی صورت گرفته است و مانع قطع شدن ۳۱۸ اصله درخت شده است.

وی در ادامه سخنان خود، عنوان کرد: سیستم اتوماسیون اداری علاوه بر صرفه جویی اقتصادی و زیستی باعث کاهش زمان تبادل اطلاعات گردیده که این مهم ضمن تسریع در انجام فرآیندها رضایت ارباب رجوع را نیز در بر داشته است.

او افزود: با پیاده سازی سیستم جامع مالی و اداری و حذف بیش از ۱۱۰ هزار فرم یا برگ کاغذی علاوه بر صرفه جویی ۱۰ میلیارد ریالی باعث نجات ۲۱ اصله درخت در سال شده است.

نیک پور گفت: با پیاده سازی سیستم جامع اتوماسیون اداری به دلیل الکترونیکی نمودن فرآیندها، امکان عدم مراجعه حضوری پیمانکاران جهت پیگیری صورت وضعیت و سایر موارد مرتبط در سطح شرکت فراهم شده است.

مدیر دفتر هیات مدیره و مدیر عامل شرکت، بیان کرد: در حوزه فروش و خدمات مشترکین نیز با تکمیل و توسعه سیستم جامع خدمات مشترکین و همچنین واگذاری برخی خدمات به دفاتر پیشخوان بیش از ۹۰۶ هزار برگ فرم معادل ۸۲میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی شده و ۹۳ اصله درخت به چرخه طبیعت بازگشتند.

وی همچنین ادامه داد: در حوزه فنی و مهندسی نیز بیش از ۱۳۳ هزار برگ فرم معادل ۱۲ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی صورت گرفته و از قطع ۲۵ اصله درخت در سال جلوگیری شده است.

مدیر دفتر هیات مدیره و مدیر عامل شرکت در پایان سخنان خود تاکید کرد: با مجموع اقدامات صورت پذیرفته تا کنون بیش از ۲۸۳ میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی صورت پذیرفته و سالانه ۶۱۰  اصله درخت را حفظ نمودیم. امیدواریم با ادامه روند بازنگری و الکترونیکی نمودن فرآیندهای شرکت، بتوانیم در راستای ماموریت شرکت برای رسیدن به ” تامین برق مطمئن، پایدار و اقتصادی؛ فراگیر و سازگار با محیط زیست به منظور ارتقاء رفاه عمومی و توسعه پایدار” گامی موثر برداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54401
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.