شرکت گاز اسامی را منتشر نمی‌کند


گاز ۱۶ اداره پرمصرف قطع شد

شرکت ملی گاز در تمام استان‌های کشور بعد از پایش ادارات اسامی اداراتی که الگو مصرف را رعایت نکردن اعلام می‌کند اما بعد از گذشت چند روز مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان از اعلام این امتناع می‌کند و می‌گوید: شاید استاندار کرمان هم موافق نباشند که این اطلاعات رسانه‌ای شود.

به گزارش کرمان‌نو با ورود به فصل سرما، شرکت ملی گاز در سراسر کشور با مشکل کمبود گاز مواجه شده و از مشترکین خانگی، ادارات و صنایع درخواست کرد تا با رعایت کردن الگوی مصرف بتوانیم قطعی گاز را به حداقل برساند.

بر اساس بخشنامه‌ای که از طرف شرکت ملی گاز ایران به ادارات ابلاغ شد، ادارات باید به رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتیگراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن کردن وسایل گرمایشی یک ساعت پیش از آغاز وقت اداری و خاموش کردن آن یک ساعت پیش از پایان وقت اداری، خاموش کردن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا عمل کنند تا با موضوع قطعی گاز روبرو نشوند.

در ادارات باید دمای 18 درجه که دمای رفاه است رعایت شود. اگر این دما رعایت نشود در مرحله اول اخطار کتبی دریافت می‌کند و در صورت مشاهده مجدد عدم رعایت صرفه‌جویی به دلیل رعایت نکردن دمای رفاه، جریان گاز طبیعی آن‌ها قطع و شرایط وصل با تعهد کتبی بالاترین مقام سازمان آن اداره صورت می گیرد.

اما شرکت گاز به این بخشنامه اکتفا نکرده و پایش ادارات را در دستور کار قرار داد.

در همه استان‌های کشور پایش‌ها از ادارات انجام شده و در صورتی دستگاه دولتی قوانین درون بخشنامه را عمل نکند گاز آن اداره قطع می‌شود. در بیشتر استان‌ها شاهد اعلام لیست پر مصرفین در بخش گاز بودیم مانند استان یزد که 5 دی‌ماه اسامی اداراتی که گاز آن‌ها قطع شده منتشر کرده که در بین این اسامی یکی از ادارات شرکت استان یزد نیز حضور دارد.

در استان کرمان تعطیلی پنجشنبه ادارات اولین راهکاری بود که استفاده شد.بعد از پیگیری‌های چند روزه خبرنگار کرمان‌نو برای پاسخگویی در مورد لیست ادارات پرمصرف در استان کسی از شرکت گاز استان حاضر به پاسخگویی نشد.

در طی مصاحبه چند روز گذشته خبرنگار کرمان‌نو، فلاح مدیر عامل شرکت گاز استان از پاسخگویی امتناع کرد و گفت: شاید استاندار کرمان هم موافق نباشد که این اطلاعات رسانه‌ای شود. برای این امر باید با حراست هماهنگ شود و بازتاب این موارد در جامعه چندان خوب نیست.

فلاح در پاسخ به این سوال که وضعیت گاز در صنایع استان چگونه است و برای چه صنایعی گاز طبیعی محدودیت لحاظ شده است، گفت: صنایعی محدود شده‌اند که شرکت ملی گاز به اعلام کرد.

فلاح حتی از اعلام اینکه گاز چه تعداد اداره دولتی قطع شده هم خودداری کرد اما امروز روابط عمومی این شرکت در خبری اعلام کرد که گاز 16 اداره دولتی در استان قطع شده اما همچنان از اسامی این ادارات خبری نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=100074
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.