۲۰ خانوار عشایری شهربابک با سامانه خورشیدی برق‌دار شدند

مراسم افتتاح برق رسانی به خانوارهای عشایرکوچ رو شهرستان شهربابک ظهرامروز دوشنبه باحضور نماینده ولی فقیه وامام جمعه ، فرماندار ، مسئولین محلی و معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق شمال استان کرمان و مجری برق روستایی در منطقه میمند شهربابک برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی، معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: ۲۰ خانوار عشایری این شهرستان با نصب و توزیع ۲۰ دستگاه سامانه خورشیدی قابل حمل در محلات عشایری از نعمت برق‌ برخوردار شدند.
رسول عبداللهی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح برق رسانی به عشایر شهرستان شهربابک افزود: برای تامین این تعداد سامانه خورشیدی مختص شهربابک ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.
وی بیان کرد: همچنین ۸۰ دستگاه پنل خورشیدی سیار نیز با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان برای برنامه سال ۱۴۰۰ خریداری شده که تا پایان امسال تحویل عشایر کوچ‌رو شمال استان خواهد شد.
عبداللهی عنوان کرد: سامانه های خورشیدی در مناطق عشایری به منظور استفاده از روشنایی، شارژ گوشی‌های تلفن همراه، شارژ چراغ قوه، استفاده از رادیو و تلویزیون و مشک برقی به کار گرفته می‌شود.
وی با اشاره به خدمات چهل ساله صنعت برق از طرح توسعه و اصلاح برق روستایی در گام دوم انقلاب با هدف خدمت رسانی به عشایر شمال استان خبرداد و گفت: برق رسانی به ۱۸۰ خانوار عشایر فاقد برق در محدوده شرکت توزیع برق شمال استان کرمان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و۶۰۰میلیون تومان انجام خواهد شد که بر اساس تفاهم نامه های طرح روشنایی منعقد شده تعداد۱۰۰سامانه از اعتبارات سال ۱۳۹۹ و ۸۰سامانه از اعتبارات سال ۱۴۰۰برنامه ریزی برمبنای ضوابط تعیین شده اقدامات لازم با هماهنگی امور عشایر استان کرمان انجام شده و به زودی سامانه‌های خورشیدی قابل حمل به این خانوار تحویل می شود.
وی عنوان كرد: هزینه نصب هر پنل خورشیدی در هر یك از چادرها و آلاچیق های عشایری میانگین ۹ میلیون تومان است كه بر اساس تفاهم نامه امضا شده بین شركت توزیع برق و امور عشایر استان ۹۰ درصد از این هزینه توسط این شركت و ۱۰ درصد نیز به عنوان خودیاری توسط عشایرتامین می شود.

معاون مهندسی و نظارت شرکت توزیع برق شمال استان افزود: در واگذاری پنل خورشیدی اولویت اول با عشایری است كه در هیچ یك از مناطق اسكان آنها (سردسیری و گرمسیری) برق وجود نداردیا دو سر کوچ هستند كه در این خصوص ۱۸۰ خانوار عشایری فاقد برق شناسایی و به این شرکت معرفی شده اند.
شایان ذکر است که درهفته های آینده نظیر این مراسم نیز در شهرستانی دیگر شمال استان برگزار و به عشایر سامانه خورشیدی واگذار خواهدشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79237
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.