استاندار کرمان:


حوادث قاچاق اتباع توان اورژانس استان را می‌گیرد

استاندار کرمان گفت: حوادث ناشی از قاچاق سوخت و جابه‌جایی اتباع بیگانه تلخ است و بخش بزرگی از توان مراکز اورژانس این استان را درگیر می‌کند که برای کنترل و جمع‌کردن این موضوع تصمیماتی اتخاذ شده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه ۲۶ شهریور در بازدید از مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: قاچاق سوخت در کرمان نسبت به گذشته کمتر شده به‌طوری‌که روزانه کاهش بیش از ۹۰۰ هزارلیتری مصرف بنزین را در این استان شاهد هستیم و به‌زودی این مهم به طور کامل جمع خواهد شد.

 او تأکید کرد: کارکنان اورژانس زحمات زیادی را متقبل می‌شوند، اما این تلاش‌ها کمتر دیده می‌شود درحالی‌که نجات جان انسان‌ها موجب رضایتمندی افراد و جامعه می‌شود.

 استاندار کرمان با بیان اینکه فضای استرس و نگرانی در فعالیت‌های اورژانس وجود دارد و دیدن صحنه‌هایی مانند تصادف بسیار سخت و آزاردهنده است ادامه داد: نیروهای اورژانس معمولاً در همه‌جا حضور دارند و خدمت‌رسانی می‌کنند و ارائه خدمت این افراد به شخص آسیب‌دیده و اطرافیانش انرژی مثبت می‌دهد.

 فداکار با اشاره به خدمات‌رسانی اورژانس کرمان در ایام اربعین بیان کرد: استان کرمان جاده‌های طولانی دارد که حوادث زیادی در این محورها رخ می‌دهد؛ اما نخستین مرکزی که در صحنه حوادث حاضر می‌شود، اورژانس است.

 او گفت: شهرداری‌ها برای اختصاص زمین به‌منظور ساخت مرکز اورژانس در شهرستان‌های استان کرمان تعامل داشته باشند و شرکت‌های بزرگ معدنی نیز می‌توانند بیمارستان‌های سیار خریداری کنند تا اورژانس از آنها استفاده کند.

 برقراری بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تماس سالانه با اورژانس کرمان

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گفت: ۱۷۵ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی در این استان فعالیت دارند که ۵۶ پایگاه شهری و ۱۱۶ پایگاه جاده‌ای و سه پایگاه هوایی است.

 سید محمد صابری افزود: یک هزار و ۲۵۰ نیرو در پنج مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.

 او با اشاره به طرح جمع‌آوری مرکز پیام شهرستان‌ها تصریح کرد: اجرای این طرح نگرانی‌هایی را به وجود آورده بود؛ اما خوشبختانه اجرای طرح ادغام مراکز پیام شهرستان‌ها هیچ‌گونه تبعات اجتماعی نداشته و مراکز پیام شهرستان‌های شهربابک، بافت، رابر، ارزوئیه، کوهبنان و بردسیر جمع‌آوری‌شده و تمامی تماس‌ها در مرکز کرمان پاسخ داده می‌شود.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: حضور پزشک ثابت و ارائه مشاوره‌های پزشکی به تماس‌گیرندگان از مزایای ارائه تمرکز مراکز پیام اورژانس است و امیدواریم در آینده از پزشکان متخصص قلب و مغز و اعصاب هم استفاده کنیم.

 او بیان کرد: تعداد کل تماس‌های برقرار شده با اورژانس در استان کرمان سالانه یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۸۰۲ مورد بوده و ماهانه ۹۲ هزار و ۷۱ مورد تماس با اورژانس داریم و تعداد مأموریت ۲۳۰ هزار و ۵۶۰ مورد و ماهانه ۱۵ هزار و ۲۴۷ مورد است.

 صابری ادامه داد: تعداد مأموریت‌های حوادث و تصادفات جاده‌ای استان کرمان ۴۹ هزار و ۸۵۲ مورد در سال و چهارهزار و ۱۵۴ مورد در ماه بوده است و در حوادث ویژه که تعداد فوتی حداقل ۲ نفر و یا تعداد مصدوم حداقل چهار نفر باشد نیز طی سال گذشته یک هزار و ۱۷۷ حادثه ویژه داشتیم که ۵۶۸ مورد مربوط به استان کرمان و مابقی مربوط به استان سیستان و بلوچستان بود.

 او خاطرنشان کرد: تعداد حوادث ویژه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۳۲۹ مورد و هشدارهای هواشناسی و زلزله‌های بیش از سه ریشتر، طی یک سال گذشته ۲۰۵ مورد بوده است.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تأکید کرد: تأمین زمین برای احداث پایگاه‌های شهری در شهرهای کرمان، رفسنجان، سیرجان، بم و جیرفت از چالش‌های حوزه اورژانس در استان کرمان است که با وجود مصوبه هیئت وزیران دستگاه‌ها همکاری نمی‌کنند.

 او افزود: مشکل در ارتباطات داخلی و نیاز به نصب دکل و آنتن، احداث هلی پد در جاده‌ها و مناطق سخت‌گذر، فرسوده بودن ۵۰ درصد از ناوگان اورژانس و تأمین سه دستگاه بیمارستان سیار نیز از مطالبات اورژانس است.

 صابری با اشاره به حوادث و تلفات جاده‌ای ناشی از قاچاق سوخت و انسان تصریح کرد: این حوادث هزینه‌های زیادی را به جامعه تحمیل می‌کند و مخارج درمان در این حوادث توسط هیچ بخشی پرداخت نمی‌شود.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به اهمیت و حساسیت فعالیت‌های اورژانس گفت: تلاش‌های پرسنل اورژانس بر کسی پوشیده نیست و در صورت توقف، تمام شهرستان‌های دچار مشکل می‌شوند.

 مهدی احمدی‌نژاد افزود: ثانیه‌های کار اورژانس حیاتی است و باعث نجات جان خیلی از افراد می‌شود، هر چند خدمات کارکنان اورژانس زیاد دیده نشود.
در این آیین استاندار کرمان با اهدای گل و لوح تقدیر از تعدادی از کارکنان نمونه اورژانس پیش بیمارستانی کرمان تقدیر به عمل آورد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=108868
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.