تاکنون مورد ابتلا به آبله میمونی در استان کرمان مشاهده نشده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تاکنون مورد ابتلا به آبله میمونی در استان کرمان مشاهده نشده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر سعید صحبتی درباره آخرین وضعیت بیماری آبله میمونی گفت: تاکنون مورد ابتلا به آبله میمونی در استان کرمان مشاهده نشده و فقط یک مورد در اهواز شناسایی شده است.

به گفته او، آزمایش موارد مشکوک به تهران ارسال می شود که تا کنون همه موارد مشکوک در استان کرمان منفی بوده، می‌افزاید: افراد دارای علائم مشکوک حتما به پزشک متخصص(عفونی یا پوست یا داخلی) مراجعه کنند و آزمایش آنها کاملا رایگان انجام می شود.

طبق اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، در حوزه این دانشگاه فقط یک مورد مبتلا به وبا که از اتباع افغان بوده شناسایی شده که این فرد بیمار از ارزوئیه در حال گذر به استان هرمزگان بوده است.

صحبتی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره وضعیت شیوع بیماری کرونا و پیک هفتم در استان نیز به ایسنا می‌گوید: هنوز نمی توان قطعی اعلام کرد که استان کرمان از پیک کرونا عبور کرده یا خیر و باید منتظر بررسی آمار ابتلای هفته جاری بود اما این پیک به دلیل آنکه سوش غالب خفیف تر از سوش های قبلی بوده و واکسیناسیون به آسانی در دسترس عموم قرار دارد، در حال گذر است.

توصیه سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی درباره پیشگیری از ابتلا به کرونا همچنان بر رعایت فاصله فیزیکی، زدن ماسک، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و واکسیناسیون است.

به گزارش ایسنا، علائم آبله میمون در انسان مشابه علائم آبله اما خفیف تر از آن است، آبله میمون با خارش و تب سردرد دردهای عضلانی کمردرد تورم غدد، لرز و خستگی شروع می شود و شایع‌ترین علامت راش پوستی است و راش ها سریع به ویزیکول تبدیل می شوند.

انتقال این بیماری از انسان به انسان، با تماس نزدیک از طریق قطرات تنفسی همچنین از طریق ضایعات پوستی روی بدن فرد آلوده صورت می‌گیرد، اگرچه انتقال ممکن است از طریق تماس با مایعات بدن فرد آلوده و یا اشیای آلوده به ویروس مثل لباس یا تماس جنسی با فرد مبتلا نیز صورت گیرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95491
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.