جمعیت کوهبنان برای داشتن بیمارستان کافی نیست

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار کرد: در سطح بندی جدیدی که وزارت خانه تعریف کرده برای یک جمعیت ۱۵ هزار نفری چیزی به نام بیمارستان تعریف نشده است، اما در یک دوره‌ای برای بحث‌هایی که مطرح شد و بعضاً هم سیاسی بود بیمارستانی در کوهبنان ساخته شد که الان هم متاسفانه مورد رضایت مردم در منطقه نیست.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد این که در شهرستان کوهبنان بعضی از تخصص‌ها فقط یک روز در هفته وجود دارد گفت: «ما در بحث تخصص یک سطح بندی داریم؛ مثلاً در کوهبنان قرار نیست که ما همه تخصص‌ها را داشته باشیم.»

به گزارش گفتار نو دکتر هاشمیان ادامه داد: بحث استفاده بهینه از نیرو مطرح است و نمی‌شود که جراحی مغز و اعصاب ما در کوهبنان باشد. بیمارستان کوهبنان از سال ۹۶ افتتاح شد و قرار شد تا کم کم افزایش ظرفیت داشته باشیم، فکر می‌کنم که جمعیت کوهبنان زیر ۱۵ هزار نفر باشد.

وی افزود: برای یک جمعیت ۱۵ هزار نفری در سطح بندی جدیدی که وزارت خانه تعریف کرده است چیزی به نام بیمارستان تعریف نشده است، ولی خوب در یک دوره‌ای برای بحث‌هایی که مطرح شد و بعضاً هم سیاسی بود بیمارستانی در کوهبنان ساخته شد که الان هم متاسفانه مورد رضایت  مردم منطقه نیست. این موضوع به این مسئله بر می‌گردد که یک جمعیت ۱۵ هزار نفره شاید اصلاً بیمارستان نخواهد.

هاشمیان گفت: به هر حال یک سرمایه گذاری آن جا انجام شده. ما الان در بیمارستان کوهبنان تخصص داخلی و اطفال را داریم و دندان پزشک و جراح را هم دو روز در هفته و زنان را سه روز در هفته گذاشته ایم. بیشتر از این هم منطقه کشش ندارد، درست است که مقامات محلی می‌گویند که باید هر روز این تخصص‌ها را بگذاریم، ولی باید از آن طرف قضیه را هم دید، شما یک متخصص را در جایی بگذارید که روزی چند مریض را ببینید؟ درصورتی که می‌تواند این متخصص در جایی باشد که بیشتر به آن نیاز است، لذا باید به کلیت این بحث نگاه شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص بیمارستان زرند با توجه به اینکه تخصص‌ها تنها سه الی چهار روز در هفته در این بیمارستان هستند گفت: بعضاً این مشکلات پیش می‌اید؛ مثلا در یک برهه‌ای از زمان رادیولوژی این مجموعه که یک خانم است به مرخصی زایمان رفته و به طبع آن این تخصص دو روز در هفته کاهش یافت. این طور نیست که این اتفاق همیشه بیفتد به هر حال ایشان از مرخصی برگشت و ما یک نفر دیگر را از راور اوردیم که این محدوده را پوشش دهیم.

هاشمیان در پایان با بیان این که در این مناطق مشکل حادی نداریم گفت: « اگر بخواهیم وضعیتمان خیلی مطوب باشد باید با توجه به جمعیت یک رادیولوژیست و یک متخصص مغز اعصاب همیشه در زرند داشته باشیم ولی فعلا امکان آن نیست. مثلاً ما تخصص ارولوژی را دو الی سه روز در زرند داریم که این دو الی سه روز مریض‌های زرند را پوشش می‌دهد و مشکلی باعث نگرانی باشد، نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=34490
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.