راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در رفسنجان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: «دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌های شمال استان کرمان به مرکزیت رفسنجان راه‌اندازی شده و از اول مهر امسال پذیرای دانشجویان است.»

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان شبانگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی و رئیس آموزش و پرورش شهرستان رفسنجان ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت سیدالشهدا و یاران با وفایش گفت: «مجوز راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان رفسنجان با همت نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی اخذ و زمینه راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در رفسنجان فراهم شد.»

حجت الاسلام عباس توان با اشاره به اینکه این دانشگاه فرهنگیان در شمال استان کرمان به مرکزیت رفسنجان فعالیت خواهد کرد و دانشجویان شهرستان‌های انار و شهربابک را نیز پذیرش می کند افزود: تا سال ۱۴۰۲ در کل کشور ۶۵۰ هزار معلم بازنشست می شوند این در حالی است که تعداد دانش‌آموزان ورود به مدارس بیشتر می‌شود.

وی تصریح کرد: مرکز تربیت معلم در سال ۱۳۰۶ در استان کرمان ایجاد شد و تاکنون بیش از ۹۵ هزار دانشجو از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: این مرکز از سال ۹۱ تبدیل به دانشگاه فرهنگیان شد و در حال حاضر در این دانشگاه سه هزار و ۲۰۰ دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشتههای شانزده‌ گانه علوم انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان با اشاره به اینکه تا چهار سال آینده حدود ۱۳ هزار معلم در این استان بازنشسته می‌شوند گفت: نیاز مبرم به معلم در کرمان احساس می‌شود و در همین راستا به فکر توسعه دانشگاه فرهنگیان در شهرستان‌های کرمان هستیم.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با توجه به دغدغه‌ای که برای تعلیم و تربیت نسل آینده دارند این نکته را مورد تأکید قرار داده‌اند که جذب مهارت‌آموز از طریق ماده ۲۸ برای تأمین نیاز آموزش و پرورش از راه اضطرار باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به کمبود نیروی معلم در استان کرمان و نیز راه‌اندازی نخستین مرکز دانشگاه فرهنگیان شمال استان کرمان در رفسنجان گفت: «این مرکز در این شهرستان بری اول مهر امسال دانشجو پذیرش کرده است.»

احمدانارکی محمدی بیان کرد: افزون بر ۱۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی در رفسنجان وجود دارد و یکی از نیازهای اساسی این شهرستان و استان کرمان احداث دانشگاه فرهنگیان است.

وی تصریح کرد: سال گذشته برای اخذ مجوز دانشگاه فرهنگیان با رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور رایزنی کردیم و توانستیم مجوز دانشگاه دختران را در رفسنجان اخذ کنیم.

انارکی محمدی تصریح کرد: امید می‌رود بتوانیم بخش زیادی از کمبود معلم را که نیاز است از این محل تأمین و جایگزین بازنشستگان کنیم.

نماینده مردم شهرستان های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: «در حال حاضر تعدادی از دانشجویان فرهنگی رفسنجان و سایر شهرهای شمالی استان در بندرعباس و هرمزگان در حال تحصیل هستند که می توانند از اول مهر ادامه تحصیلشان را در رفسنجان بگذرانند و دانشجویانی نیز که وارد دانشگاه می‌شوند به طور صد درصد در مراکز آموزشی شهرستان، استان و کشور مشغول به کار خواهند شد.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=34486
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.