رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


مجروحان حادثه تروریستی دچار عفونت‌های بسیار شدید شدند | احتمال آلودگی ترکش‌ها پیش از عملیات تروریستی وجود دارد

مجروحان حادثه تروریستی و خصوصاً افرادی که عمل جراحی داشتند، دچار عفونت‌ّهای بسیار شدید شدند. این خبر را رئیس دانشگاه علم پزشکی کرمان تأیید می‌کند، البته او در نشست خبری خود اذعان دارد که بعد از بازدیدی از بیمارستانی در تهران که مجروحان به آن منتقل شده بودند، مشاهده کرده که این عفونت‌ها صرفاً در مجروحان بیمارستان‌های کرمان دیده نشدند و او احتمال می‌دهد که ساچمه و ترکش‌ها قبل از انفجار تروریستی به یک نوع از عفونت آلوده شده باشند.

به گزارش کرمان‌نو، مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ما در زمان جنگ گلوله خورده و ترکش‌خورده داشتیم و دیدیم ترکش‌ها به دلیل اینکه داغ می‌شوند استریل می‌شوند.

احمدی‌نژاد تأکید کرد: اتفاقی که در کرمان افتاده، کاملاً جدید بود و ما بعد از حادثه و عمل جراحی متوجه عفونت‌های بسیار شدید در مجروحان شدیم.

او با بیان اینکه نه در کرمان بلکه در یک بازدید از بیمارستان تهران که ۴ مجروح به آن منتقل شده بودند، این عفونت‌های شدید دیده شده است، گفت: ما ترکش‌ها را برای آزمایش فرستادیم، احتمالاً این ترکش‌ها قبل از کارگزاری آلوده بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه این ترکش‌ها داغ نشدند و استریل نبودند، گفت: کماکان بعضی از این افراد با این عفونت‌ها دست‌به‌گریبان‌اند و در حال درمان هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=117392
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.