معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شیوع بیماری‌های ویروسی:


 درمان بیماری‌های ویروسی نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارند

 اسدی گفت: «میکروب‌ها هوشمند هستند و در طول زمان خود را با شرایط وفق داده و در برابر داروها خود را مقاوم می‌کنند، مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و مقاومت دارویی می‌آورد.»

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، علی اسدی‌پور  معاون غذا و داروی علوم پزشکی کرمان با اشاره به عوارض مصرف خودسرانه دارو، اظهار داشت: مصرف خودسرانه هیچ‌کدام از داروها به‌ویژه آنتی‌بیوتیک‌ها مطلوب نیست.

 او با تأکید بر عدم مصرف خودسرانه داروهای آنتی‌بیوتیک، بیان کرد: مضرات استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها به‌مراتب بیشتر از سایر داروها است و عوارض بیشتری برای بیماران دارد.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در فصل سرد سال قرار داریم و در روزها شاهد شیوع بیماری‌های ویروسی هستیم، ادامه داد: درمان بیماری‌های ویروسی عموماً نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارند و مصرف خودسرانه آن باعث مقاومت دارویی می‌شود.

 او با بیان اینکه برخی از افراد بلافاصله پس از اینکه احساس کسالت و یا تب کردند اقدام به خوددرمانی می‌کنند، گفت: شاهد هستیم که این افراد بلافاصله مصرف آنتی‌بیوتیک را آغاز کرده و پس از چند روز که احساس می‌کنند حالشان بهتر شده دوره درمان را کامل نکرده و مصرف دارو را قطع می‌کنند.

 اسدی‌پور با اشاره به اینکه این نوع مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها باعث مقاومت میکروب‌ها می‌شود، افزود: سال‌ها قبل که پنی‌سیلین کشف شد روی اکثر میکروب‌ها مؤثر بود؛ ولی پنی‌سیلین آن زمان امروز تقریباً روی هیچ‌کدام از میکروب‌ها مؤثر نیست.

 او با بیان اینکه میکروب‌ها هوشمند هستند و در طول زمان خود را با شرایط وفق داده و در برابر داروها خود را مقاوم می‌کنند، گفت: به این دلیل مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک‌ها به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

 معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه بیماران به‌هیچ‌وجه در زمان مراجعه به پزشک اصرار بر تجویز آنتی‌بیوتیک‌ها نداشته باشند، افزود: در بیشتر مواقع سرماخوردگی‌ها و آنفلوانزاهای فصلی با تغییر شیوه زندگی، درمان‌های خانگی و استراحت بهبود پیدا می‌کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115508
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.