در پی سفر رئیس جمهور؛


۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به دامپزشکی استان کرمان اختصاص یافت

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر رئیس جمهور به دامپزشکی استان اختصاص یافت.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حسین رشیدی امروز ۲۵ مردادماه با تشکر از اختصاص این اعتبار به دامپزشکی استان کرمان اظهار کرد: در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال به طرح های دامپزشکی شامل توسعه و ارتقاء آزمایشگاه مرجع، پست های قرنطینه و واکسیناسیون دام‌های عشایر خبر داد و در این نشست به تصویب رسید.

وی ادامه داد: تخصیص این میزان اعتبار از مصوبات سی و یکمین سفر استانی دولت است که موجب خدمات بیشتر و ارتقاء سطح ایمنی دام‌ها و پیشگیری از بیماری های دام و طیور و آبزیان در استان خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان افزود: با ارتقاء سطح کیفی و بیوسکیوریتی آزمایشگاه مرجع دامپزشکی استان، می توانیم آزمایشات مهم تری انجام و به سایر استان ها نیز بیش از پیش خدمات ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین تجهیز و تکمیل این آزمایشگاه، ما را قادر می سازد تا بیماری های ناشناخته و خطرناک و مشترک بین انسان و دام را در این مرکز بررسی کرده و در صورت مشاهده از انتقال آنها جلوگیری شود.

رشیدی از راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی میکروبی دامپزشکی در استان کرمان خبر داد و گفت: امیدواریم با تخصیص این میزان اعتبار در این حوزه، ضمن راه اندازی آزمایشگاه اختصاصی میکروبی دامپزشکی و آزمایش بر روی اجرام، عوامل بیماری‌زا و مشکوک در حوزه دام و طیور و ابزیان، از شیوع و بروز تمامی بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام در استان پیشگیری نماییم.

این مقام مسئول اعلام کرد: ارتقاء خدمات فنی دامپزشکی برای صیانت از سرمایه های دامی ضروری است و با اختصاص این بودجه به  پست های قرنطینه و واکسیناسیون دام‌های عشایر شاهد رشد شناسایی وقوع بیماری های دام، طیور و آبزیان، کاهش درصد تلفات ناشی از بیماری های دامی نسبت به جمعیت دامی کشور، کاهش دوره زمانی شناسایی تا مهار بیماری و کاهش تعداد کانون‌های آلوده استان خواهیم بود.

وی در این رابطه افزود: استقرار پست های قرنطینه ثابت و آماده باش در استان سبب کمک به کنترل تردد دام، طیور و فراورده های دامی، ساماندهی حمل و نقل دام و طیور و فراورده های خام دامی با وسایل نقلیه کد دار و واجد شرایط بهداشتی، و نیز ساماندهی و مدیریت حمل و نقل کود مرغی به استان می شود.

رشیدی خاطرنشان کرد: استان کرمان بیش از ۸۶۰ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال دارد، همچنین بیش از سه میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان نگهداری و پرورش داده می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95415
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.