رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:


۸۰ درصد از مراجعین مراکز بهداشتی اتباع خارجی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه از وضعیت اتباع خارجی در سیستم درمانی گلایه کرد و گفت: ۷۰ تا ۸۰ درصد از مراجعین مراکز بهداشتی ما اتباع خارجی هستند که این افراد عملاً هیچ پرداخت هزینه‌ای هم ندارند و صرفاً کار را برای کادر درمان سخت کردند.

به گزارش کرمان‌نو، احمدی‌نژاد همچنین با بیان اینکه ما ظرفیت پذیرش ۳۰۰ دانشجوی پزشکی را نداشتیم و این اقدام تحمیلی بوده است، گفت: ظرفیت ما بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ دانشجوی پزشکی است و امسال ۳۰۰ دانشجو آمدند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه فضای آموزشی و خوابگاهی دانشگاه ظرفیت پذیرش این تعداد را ندارد اعلام کرد که این تعداد در ۲ ترم ثبت‌نام آمدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با انتقاد از این گفته که نباید افزایش ظرفیت پذیرش به کمبود مالی گره‌زده شود، گفت: عملاً افزایش ظرفیت به کمبود مالی گره‌خورده است خصوصاً وقتی که ما نه خوابگاه داریم و نه ظرفیت پذیرش.

او در ادامه افزود: وقتی این دانشجویان وارد دوره بالینی شوند مشکل اصلی شروع می‌شود چرا که بیمارستان‌های ما اصلاً ظرفیت این تعداد از دانشجو را ندارد.

به گفته احمدی‌نژاد هم‌اکنون ۴۳ درصد خوابگاه‌های دانشجویی استیجاری است.

 

در شهرستان‌ها با کاهش پزشک متخصص روبه‌رو هستیم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصلاح تعرفه‌های پزشکی را علت اصلی ریزش نیروی پزشکی متخصص خصوصاً در شهرستان‌ها دانست.

احمدی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تأثیر اصلاح تعرفه‌های پزشکی بر کاهش دانشجو در برخی از رشته‌ها گفت: با این اصلاح تعرفه‌ها هیچ پزشک عمومی حاضر نبود رشته‌هایی چون جراحی عروق و جراحی قلب بخواند و جراحی قلب در حال خارج‌شدن از مدار بود؛ اما اکنون اصلاحاتی انجام شده و برخی از این صندلی‌ها در حال پر شدن هستند.

او با بیان اینکه تأثیر اصلاحات جدید ۳ تا ۴ سال دیگر نمایان می‌شود، گفت: متأسفانه اکنون به دلیل همین اصلاحاتی که سال ۹۸ انجام دادند در شهرستان‌ها با کاهش پزشک متخصص روبه‌رو شدیم.

 

سهم کرمان از توریسم سلامت، شاید یک درصد

کرمان هنوز جز مقاصد گردشگری سلامت نیست. استان‌های فعال عملاً تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی و آذربایجان غربی هستند، کرمان با وجودی که بهمن سال گذشته در همین رابطه تفاهم‌نامه‌ای با عمان امضا کرد؛ اما هنوز یک درصد از بازار توریسم سلامت را ندارد و آن‌طور که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید، مهم‌ترین عامل نیامدن توریسم سلامت به کرمان، فراهم نبودن زیرساخت‌های شهری و جاذبه‌های گردشگری است.

مهدی احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار کرمان نو سهم این استان از توریسم سلامت و درآمد آن را شاید یک درصد اعلام می‌کند. به گفته او باتوجه‌به اینکه بیمارستان‌های دولتی در حال حاضر خارج از ظرفیتشان جذب بیمار دارند، گفت: عملاً بیمارستان‌های خصوصی در این بخش فعالیت دارند که بیمارستان مهرگان دراین‌رابطه عملکرد خوبی داشته و حتی بیمارستان البتول نجف را هم در اختیار گرفته است و پزشکانی به بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان فرستاده است.

احمدی‌نژاد در این نشست با بیان اینکه کرمان حتی زیرساخت‌های شهری‌اش هم ایراد دارد، دلیل جذب توریست در شیراز و تهران را جذابیت‌های شهری و گردشگری دانست و گفت: شیراز جاذبه توریستی‌اش چندبرابر کرمان است و واقعیت این است که توریست سلامت به شهرهایی که جذابیت ندارند نمی‌روند.

او در این نشست تأکید کرد که پزشکان کرمان هم‌تراز پزشکان شیراز هستند و اینکه توریست سلامت به کرمان نمی‌آید به دلیل نبودن زیرساخت شهری و جاذبه‌های گردشگری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109287
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.