دستاوردهای نظام سلامت جزو بزرگترین مهمترین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی

دکتر نمکی وزیربهداشت ،درمان و آموزش پزشکی گفت: دستاوردهای عرصه نظام سلامت جزو بزرگترین و مهمترین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

دکتر نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ظهر امروز ـ یکشنبه ۱۲ بهمن ـ در پانزدهمین آیین پویش ره سلامت و همزمان با افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بم که از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد گفت: سالروز ورود معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) را به این سرزمین تبریک می گویم مردی که با خود معیارهای گذشته را به هم ریخت و دنیایی از دگرگونی، تحول و پایه های عدالت گستری را با خود به ارمغان آورد .

دکتر سعید نمکی افزود: اگر به سالهای گذشته برگردیم، اتفاقاتی که امروز رقم خورده را به عنوان نشانه هایی از توجه ویژه جمهوری اسلامی به زیرساخت های نظام سلامت باید بدانیم .

او می گوید: گر چه کارهایی تاکنون انجام شده است در شأن مردم بزرگوار این سرزمین و مردم محروم این منطقه نبوده اما در حد وسع جمهوری اسلامی برای توسعه زیرساخت ها تلاش کرده است.

وزیربهداشت،درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت : دستاوردهای عرصه نظام سلامت جزو بزرگترین و مهمترین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. قبل از انقلاب اسلامی و سال های اول بعد انقلاب در مناطقی مانند شرق و جنوب استان کرمان و استان هایی مانند سیستان و بلوچستان به ازای هر یکهزار تولد ،دویست تولدما به مرگ و میر می انجامید و خانواده ها بدلیل سوءتغذیه و بیماری های عفونی و مسری یک‌سالگی فرزندانشان را نمی دیدند.

دکتر نمکی ادامه داد: از هر ۲۵۰ مورد تولد والدین پنج سالگی بچه ها را نمی‌دیدند و حدود ۲۰۰ زن از بین یکصدهزار زن باردار در این مناطق بدلیل عوارض بارداری و زایمان از بین می رفتند .

او افزود: با توسعه خانه ها و مراکز بهداشتی درمانی و تسهیلات بارداری و همچنین واکسیناسیون علیه شش بیماری مهلک قابل پیشگیری با واکسن با افتخار می توانیم بگوییم این مرگ و میر ها حداقل به یک دهم قبل انقلاب رسید .

به گفته نمکی شاخص های مرگ و میر زنان باردار و کودکان امروز در منطقه شرق مدیترانه افتخار آفرین است و امروز شاهد توسعه زیرساخت‌های مهم بهداشتی درمانی تازه ای در این منطقه محروم کشور هستیم.

وزیر بهداشت گفت: امروز با مبارزه بی امان با ویروس منحوس کرونا و افتخار بزرگی که کسب شد با همدلی و نفاق و عنایت پروردگار و حمایت ها و عنایت های مقام معظم رهبری و ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز با قرار گرفتن سربازان و بسیجیان در کنار مدافعان سلامت و صبوری مردم باعث شد جمهوری اسلامی ایران بتواند به عنوان یکی از موفق ترین کشورهای جهان در عرصه مبارزه با این ویروس در دنیا شناخته شود

او تاکید کرد: امروز انبوهی از مرگ و میرهای شبانه روزی در مقتدرترین اقتصادهای جهان آمریکا و انگلیس مجموعه نظام سلامت آن ها را در باتلاق کرونا و مدیریت کووید ۱۹ فروبرده است.

وزیر بهداشت درباره سرانه تخت بیمارستان توضیح داد:درمنطقه شرق استان کرمان با تمام توسعه میزان تخت ها ۹ دهم به ازاری هر یکهزار نفر جمعیت است درحالی که در عقب افتاده تمرین کشور اروپایی شش تخت به ازای هر هزار نفر دارند و تعداد پرستار و نیروی پرستاری در عقب ترین کشور اروپایی سه برابر ما است.

او تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در اوج تحریم و ظالمانه ترین نوع محدودیت ها و وضعیت اقتصادی افتخار بزرگی را کسب کرد زمانی که همه منتظر بودند در این باتلاق فرو برویم توانستیم مرگ ها را به دو رقمی برسانیم و انشاءالله به کمتر از آن هم خواهیم رساند .

وزیر بهداشت گفت: ملتی که بر اصول ایستاد زیرا ایستادگی بر اصول هزینه و پاداش دارد زیرا آنچه بر ملت ایران در ایام تحریم های ظالمانه‌ روا رفت بعد از واقعه عاشورا و کربلا بر قومی نرفت .

دکتر نمکی تصریح کرد: ما با دست ها بسته در اقیانوس بلا شنا کردیم و افتخار آفریدیم در کنار این همه مضیقه ساخت و ساز هم انجام دادیم زیرا ما ملت امام حسین هم میجنگیم و هم شهید می دهیم و هم تاریخ می سازیم.

او گفت: در سال‌جاری و اردیبهشت سال آینده حدود یازده هزار تخت به تخت های بیمارستانی ما اضافه خواهد شد.

وزیر بهداشت بیان کرد: یک هزار و ۴۰۰ پروژه بهداشتی درمانی آموزشی و رفاهی به لطف دولت و مساعدت خیرین تا پایان دولت رقم خواهیم زد که این نشان از آن است.

گفتنی است در این مراسم ۲۸ ساختمان در قالب ۲۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان به صورت همزمان افتتاح و به بهره برداری رسید
سه پروژه به صورت نمادین از سه شهرستان شرقی استان کرمان در قالب پایگاه اورژانس ۱۱۵ شهید سردار سلیمانی رحمت آباد ریگان ، بیمارستان علی ابن ابی طالب فهرج و مرکز بهداشت قاسم آباد نرماشیر به صورت ویدیو کنفرانس با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63624
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.