لزوم آگاهی مردم از فعالیت‌های شهرداری

شهردار کرمان با اشاره به اینکه آگاهی مردم از فعالیت‌های شهرداری ضرورت دارد، گفت: هرچه شفافیت اطلاعات بیشتر باشد، احتمال وقوع فساد کمتر می‌شود و امکان دستیابی مردم به حقوق‌شان افزایش می‌یابد.

شهردار کرمان در شورای مدیران شهرداری کرمان، با بیان اینکه آموزش حقوق شهروندی، از دغدغه‌های شهرداری کرمان است، گفت: سایت شفافیت شهرداری در همین راستا راه‌اندازی شده تا مردم در جریان اطلاعات امور مربوط به این دستگاه قرار گیرند.

سیدمهران عالم‌زاده گفت: آگاهی مردم از ضوابط و مقررات از جمله برای دریافت مجوز و مسایل مرتبط با حقوق شهروندی و فراهم آوردن دسترسی آسان، آزاد و برابر همه شهروندان به اطلاعات اداری، مالی، معاملاتی شهرداری کرمان بسیار ضروری است.

او افزود: شفافیت، موجب افزایش کارایی در شهرداری و همچنین جلب اعتماد شهروندان می‌شود؛ ضمن اینکه علاوه بر افزایش پرسش‌گری مردم، باعث بهبود مشکلات می‌شود و پاسخ‌گویی مسئولان را نیز به‌همراه دارد و درنهایت، به کاهش فساد منجر می‌شود.

عالم‌زاده ادامه داد: هرچه شفافیت اطلاعات بیشتر باشد، احتمال وقوع فساد کمتر می‌شود و امکان دستیابی مردم به حقوق‌شان افزایش می‌یابد.

به گفته شهردار کرمان ضوابط طرح تفصیلی باید در معرض دید عموم باشد و هر شخص بنا به نیاز خود بتواند از این اطلاعات بهره ببرد.

عالم زاده می‌گوید: در حال حاضر، شهروندان به اطلاعات حقوقی املاک خود دسترسی دارند؛ همچنین سامانه شهرسازی شهرداری که درحال راه‌اندازی است، امکان مشاهده اطلاعات تمام املاک شهر را بدون افشای اطلاعات مالک آن، به شهروندان می‌دهد.

او افزود: در قدم اول سعی کردیم درخصوص خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد، اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق داشته باشیم که این اقدام در کاهش زمان انجام امور اداری شهروندان در مجموعه شهرداری هم اثر دارد.

عالم‌زاده همچنین با بیان اینکه گاهی عدم اطلاع از حقوق شهروندی، موجب متضرر شدن شهروندان می‌شود، گفت: آگاهی شهروندان از حقوق خود، موجب افزایش سطح مطالبه‌گری و ارتقای کیفیت خدمات‌دهی به آن‌ها می‌شود.

مهدی آذین در پایان این نشست، با حکم شهردار کرمان، به‌عنوان مسئول سایت شفافیت شهرداری کرمان معرفی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63630
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.