کارت دعوت ایران به ویروس کرونا| انتقال مسافران چینی با ایرلاین‌های ایرانی از استانبول به تهران

صبح امروز ویدیویی منتشر شده که در آن ادعا می‌شود چینی‌هایی که در استانبول گیر کرده‌اند، با پرواز هواپیمایی ماهان به تهران آورده و سپس از آنجا به چین انتقال داده می‌شوند.

در حالی که از روز جمعه قرار بود پروازهای ایران به چین و برعکس متوقف شود، اما نه تنها این اتفاق نیفتاده که چینی‌ها را از دیگر کشورها به ایران می‌آورند.

ویدیویی در صفحه اینستاگرام کن‌نیوز منتشر شده که راوی می‌گوید ایرلاین‌های ترکیه از پرواز به چین خودداری کرده‌اند اما ماهان ایر قبول کرده که چینی‌ها را از استانبول به تهران بیاورد و آنجا از طریق یک پرواز دیگر به چین ببرد.

این در حالی است که دیروز هواپیمایی ماهان در اطلاعیه‌ای از لغو کلیه پروازهای خود به چین خبر داده بود.

در همین حال بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس و عضو فراکسیون امید در توییتر خود نوشت که

برخلاف تصمیم دولت، همچنان شاهد ورود مسافر از چین به ایران و انتقال مسافران چینی از سایر فرودگاه‌های جهان، توسط ایرلاین‌های ایرانی هستیم. آیا سازمان هواپیمایی، خودمختار است و تابع دولت نیست؟ اين سرپيچى و سوانح هوايي روزهای اخیر نشان می‌دهد که حفظ مديران نالايق، مهمتر از جان مردم است.

ادامه پروازها

در همین حال کن‌نیوز همچنین خبر داده که

همچنان پروازهاى ايران به چين و بالعكس برقرار است. مسافران مى‌گويند، هنگام پياده شدن فقط سوال مى‌شود كه آيا مسافرى از چين هست؟ اگر باشد فقط آن‌ها را معاينه مى‌كنند و خبرى از معاينه ديگر مسافران و پاكسازى هواپيماها نيست.

1رسانه‌های مختلف هم روز گذشته خبر از برقراری پروازهای ایران به چین داده بودند.

«کرمان نو» هم در این خصوص گزارشی کار کرد که نشان می‌داد همچنان امکان خرید بلیت پرواز از پکن به تهران یا برعکس وجود دارد.

وزیر بهداشت البته دیروز در توییتر خود نوشت که «روز گذشته با درخواست بنده جلسه‌ای با حضور وزرای مربوط تشکیل و تصویب شد پرواز‌های چین متوقف شود که ظاهرا امروز خطی برای برگشت ایرانیان از چین و بازگشت اتباع چینی از ایران باز است که اگر تا فردا ادامه یابد مجدد پیگیری خواهم کرد. البته اجرای این مصوبه در اختیار وزارت بهداشت نیست.»

بنابراین به نظر می‌رسد توقف پروازهای ایران به چین و برعکس هنوز اجرایی نشده است.

تاکنون بیش از 12 هزار نفر به کروناویروس مبتلا شدند و بیش از 300 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وزارت بهداشت ایران البته اعلام کرده هنوز موردی از ابتلا به کرونا در کشورمان مشاهده نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41692
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.