پتروشیمی کرمان هر روز اسیر مشکلی جدید

حمید ذکاءاسدی گفت : « آیا درست است که فردی را به عنوان استاندار انتخاب کنند و یک سری مسئولیت ها را به او بدهند اما اختیارات لازم را به آن ندهند.»

او با انتقاد از مشکلاتی که در مسیر توسعه پایدار است افزود که درست نیست افرادی در استان در راستای تحقق توسعه پایدار برای دریافت یک قطعه زمین سال‌ها منتظر باشند. ذکاءاسدی بیان کرد که استاندار کرمان ۳سال است می خواهد طرح پتروشیمی را اجرا کند اما هر روز یک اشکال و ایراد گرفته می شود و اجرای طرح به همین منوال به عقب می افتد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمان با توجه به اینکه اجازه انتخاب مسئولان استانی به استاندار داده نشده است، گفت: «وقتی یک مسئولیتی را از کسی می خواهیم باید یک سری اختیارات هم به وی بدهیم این اختیارات در رابطه با مسئولین اصلا متوازن و متناسب نیست و در نتیجه توقعات هیچگاه برآورده نمی شود».

حمید ذکاءاسدی گفت که تشکیل کارگروه حقوق شهروندی با هدف شناخت این قانون و عمل به آن است. باید حکومت حق ملت را بر خود رعایت کند.

او با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد احکام اسلامی مبنای امور قرار می گیرد و این در حالیست که در برخی موارد حلال خدا اجرا نمی شود، بیان کرد: « افراد در راس حکومت، باید مواردی را سهل و آسان کنند تا حقوق شهروندی اصلی برآورده شده و هر چیزی در جای خودش قرار گیرد».

رعایت حقوق شهروندی تلاش دولت، نهادها و سازمان‌ها را نیاز دارد

کمال جوانمرد هم که در جلسه کارگاه حقوق شهروندی حضور داشت گفته باید مردم و همه مسئولان نسبت به تکالیف شهروندی آشنایی کامل  داشته باشند و برای استقرار نظم، مقررات و جامعه ای به دور از هر گونه آسیب تلاش کنند.

عضو شورای شهر رعایت حقوق شهروندی را اساسا بر مبنای تلاش دولت، نهادها و سازمان ها دانست و گفت که با توجه به منشورهای حرفه ای باید زمینه آشنایی مردم را با حقوق شهروندی فراهم شود.

وی ادامه داد که حقوق و تکالیف دو موضوع مهم است باید به آن پرداخته شود و آن ها را باید در حوزه رعایت تکالیف شهروندی، بحث خانواده ها و مردم  به کار گرفت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=9143
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.