پاسخ شورای نگهبان به سخنان رهبری:گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی شورای نگهبان موثر نبوده

بعد از بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد ظلم صورت گفته در رد صلاحیت ها،شورای نگهبان اطلاعیه داده که هیچ کسی بر اساس گزارش های خلاف رد صلاحیت نشده است و لذا تغییری هم در نتیجه بررسی صلاحیت ها صورت نمی گیرد.

شورای نگهبان در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری با بیان اینکه برخی گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی این شورا موثر نبوده است، از رسانه‌ها خواست از گمانه‌زنی و استناد به امور غیرواقعی و نادرست اجتناب کنند.

در متن اظلاعیه شورای نگهبان آمده است: در حین بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری و پس از آن، در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها با استناد به بعضی از گزارش‌های نادرست و غیرمستند در مورد برخی داوطلبان محترم و بستگان ایشان نسبت‌های نادرستی داده شده است.

شورای نگهبان ضمن تاکید بر حفظ حرمت اشخاص و محکوم نمودن هتک حرمت و حیثیت داوطلبان و خانواده‌های ایشان از کلیه رسانه‌ها موکدا می‌خواهد با توجه به محرمانه بودن بررسی صلاحیت‌ها در این شورا و با عنایت به اینکه در بررسی‌ها مجموعه‌ای از موضوعات، مستندات و مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی شورای نگهبان موثر نبوده است، از گمانه‌زنی و استناد به امور غیرواقعی و نادرست اجتناب نمایند.

در پایان طول عمر و سلامتی مقام معظم رهبری دامت برکاته را از خداوند متعال مسالت می‌نماییم.

اظهارات رهبری

پی از این  حضرت آیت الله خامنه ای در سخنانی به مناسبت سی و دومین سالروز رحلت امام خمینی(ره)  با اشاره به نکاتی درباره انتخابات پیش رو فرمودند: به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم وجفا شد و به آنها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبتهای خلاف واقع داده شد که بعداً  ثابت شد آن گزارشها غلط و خلاف است.

ایشان با اشاره به انتشار این موارد در بین مردم و در فضای مجازیِ رها و بدون قید و بند، تأکید کردند: حفظ آبرو جزو بالاترین حقوق انسانها است بنابراین خواهش و مطالبه من از دستگاه‌های مسئول این است که مواردی را که گزارش خلاف واقع راجع به فرزند یا خانواده کسی داده شده، جبران کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=71974
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.