تشریح آخرین وضعیت زائران اربعین استان کرمان

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان آخرین وضعیت زائران اربعین استان کرمان را تشریح کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، ” محمود عرب نژاد” ظهر امروز سوم مهرماه در صدمین جلسه ستاد مقابله با کرونای استان کرمان گفت: پیش ثبت نام اعزام زائرین به اربعین از ۲۲ شهریورماه آغاز شد و تاکنون  ۴۴۸۶ نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند.

وی از اختصاص ۱۲۴۸ نفر سهمیه به استان خبر داد و اظهار کرد: شرط اعزام، تزریق دو دوز واکسن کروناست اما در مقطعی در اتصال سامانه وزارت بهداشت به سامانه سماح مشکل ایجاد شده بود و تزریق دو دوز واکسن دیده نمی شد که بالاخره مشکل حل شد و مدارس ۱۱۸۱ نفر طی هشت مرحله ارسال و ویزا صادر شد که  آخرین ویزا را دیروز توزیع کردیم.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان افزود: تست PCR هم که فقط در کرمان و جیرفت انجام می شد که این محدودیت برای نزدیک به ۲۰۰۰ زائر مشکل ایجاد می کرد اما با پیگیری ها و همکاری دانشگاه علوم پزشکی امکان انجام تست در بیمارستان حضرت فاطمه سلام الله علیها کرمان، سیرجان و رفسنجان نیز فراهم شد.

وی بیان کرد: با وجود پیگیری های انجام شده به ویژه از طرف استاندار و دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اما پرواز مستقیم از کرمان به نجف امکان پذیر نشد و شرکت های هواپیمایی قبول نکردند لذا عمده پرواز زائران کرمانی از تهران، مشهد و اصفهان انجام شد.

عرب نژاد بیان کرد: فقط یک پرواز ۱۵۰ نفری روز گذشته با هواپیمایی زاگرس به مقصد نجف اشرف انجام شد که جمعه پیش رو نیز پرواز برگشت انجام می شود.

به گزارش ایسنا، “محمدصادق بصیری” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه گفت: در استان کرمان شهرستان با وضعیت قرمز و آبی کرونایی وجود ندارد.

وی افزود: ۹ شهر استان در وضعیت زرد و ۱۴ شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

بصیری با ابراز تاسف از تغییر وضعیت شهرستان های ریگان و فهرج از آبی به زرد تاکید کرد: این اتفاق این هشدار را به ما می دهد که وضعیت بسیار شکننده است.

وی بیان کرد: برای جلوگیری از پیک ششم باید تمهیدات لازم با استفاده از طرح شهید سلیمانی در استان اتخاذ شود.

جانشین استاندار کرمان در ستاد کرونا راه اندازی واکسیناسیون خودرویی را یک اقدام خوب دانست و بیان کرد: ترغیب مردم به واکسیناسیون باید از روش های مختلف انجام شود و اکنون موجودی واکسن خوبی داریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77366
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.