فریاد بلند محرومیت جازموریان| نه آب هست نه دارو

بخش جازموریان در جنوب کرمان از محروم‌ترین مناطق استان کرمان است.

سفر استاندار کرمان به رودبار جنوب فرصت مناسبی برای مسوولان بخش جازموریان بود که محرومیت این منطقه را فریاد بزنند.

به گفته حجت الاسلام بامری، امام جمعه بخش جازموریان، حدود 70 درصد روستاهای این منطقه به آب آشامیدنی دسترسی ندارند.

آنطور که ایرنا نوشته، وی همچنین گفته «این بخش و شهر زهکلوت، مکان ورزشی ندارند لذا ایجاد زیرساخت‌های ورزشی نیاز ضروری جوانان این خطه است چرا که این اتفاق در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش زیادی دارد.»

وی اضافه کرد که در بخش بهداشت و درمان با کمبود شدید دارو مواجه هستیم لذا این کمبودها، مردم را رنج می‌دهد و فاصله نسبتا زیاد با مرکز شهرستان، بیشتر مردم را ناراحت می‌کند.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: برای تامین تجهیزات مدارس در این منطقه با مشکل مواجه هستیم و انتظار داریم نسبت به این موضوع توجه ویژه‌ای شود.

وی همچنین گفت: خواسته مردم جازموریان، ارتقای این بخش به فرمانداری بوده و با توجه به مسافت زیاد و ظرفیت بالای جازموریان، این مهم نیاز ضروری مردم است و امیدواریم این اتفاق مبارک به زودی محقق شود.

امام جمعه بخش جازموریان تصریح کرد: بسیاری از ادارات در این بخش از مکان اداری مناسب برخوردار نیستند.

وی همچنین گفت: در بخش کشاورزی هم با توجه به ظرفیت این منطقه، فرآوری محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی، هم به تولید کمک می‌کند و هم ارزش افروده را بالا می‌برد.

حجت الاسلام بامری: محصولات کشاورزی به صورت خام توسط دلالان خریداری و با قیمت پایین از منطقه خارج می‌شود لذا انتظار می‌رود به این بخش نیز توجه شود.

به گفته او همچنین 23 روستای کوهستانی این بخش راه مناسب هم ندارند.

۳۰ درصد مردم زهکلوت تحت پوشش کمیته امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمان هم از آمار بالای افراد تحت پوشش کمیته امداد در بخش زهکلوت (مرکز بخش جازموریان) سخن به میان آورد و بیان کرد: متاسفانه نزدیک ۳۰ درصد جمعیت زهکلوت مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که حدود ۴ هزار و ۶۴۰ خانوار هستند.

یحیی صادقی از مشکلات و محرومیت منطقه پیرخوشاب از توابع بخش زهکلوت سخن به میان آورد و اظهار کرد: متاسفانه حجم کار ما و مشکلات منطقه زهکلوت از توابع شهرستان رودبار جنوب بسیار زیاد است و ساختمان اداری کمیته امدا نیز در این بخش وضعیت مناسبی ندارد به‌طوری‌که بحرانی‌ترین ساختمان اداری کمیته امداد استان کرمان در این منطقه است.

پیرخوشاب یکی از ده‌ها روستای محروم منطقه جنوب استان کرمان است که در ۱۰۰ کیلومتری بخش جازموریان قرار دارد و مردم این روستا از امکانات اولیه زندگی نیز محروم هستند.

وضعیت اسفناک مدارس رودبار

ایسنا هم گزارش داد که رییس اداره آموزش و پرورش رودبار جنوب با بیان این مطلب که امسال ۷۵ مدرسه در این شهرستان احداث یا در حال ساخت است، تصریح کرد که ۱۲۴ مدرسه در این شهرستان فاقد سرویس بهداشتی و ۱۲۰ کلاس نیز فاقد فضا هستند و در فضای آزاد (زیر درختان و چادر) برگزار می‌شود.

عباس محمد شیرازی اضافه کرد که ۱۲۴ مدرسه این منطقه فاقد آب یا برق هستند و ۶۰ درصد نیز استحکام لازم ندارند ضمن آنکه باید عنوان کرد در سطح شهرستان رودبار جنوب حدود ۲۵ مدرسه کانکسی وجود دارد و ۱۴۷ مدرسه این شهرستان نیز فاقد امکانات سرمایشی هستند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=38984
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.