۲۲ بهمن زمان برگزاری آیین چهلمین روز درگذشت سپهبد شهید سلیمانی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان از برگزاری آیین چهلمین روز درگذشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۲۲ بهمن سال جاری خبر داد.

حسین انجم‌شعاع روز سه‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های دهه فجر در استان کرمان افزود: ۲۲ بهمن سال جاری مصادف با چهلمین روز درگذشت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی است و این آیین با حضور اقشار مختلف مردم باشکوه و عظمت برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری محافل قرآنی و نخستین کارگروه قرآن کشوری روز پنجشنبه بعد از نماز مغرب و عشا در جوار مزار حاجقاسم سلیمانی با حضور برخی قاریان بین المللی خبر داد و اظهار داشت: دهه فجر امسال به دلایلی مانند شهادت قاسم سلیمانی و نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی اهمیت زیادی دارد و ویژه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان تاکید کرد: برنامه های دهه فجر امسال به یادقاسم سلیمانی برگزار می شود و بر این مهم نیز تاکید شده است.

وی گفت:

آیین بزرگداشت جانباختگان حادثه تشییع شهدای مقاومت در کرمان نیز پنجشنبه ۱۰ بهمن ساعت ۹ صبح در حسینیه ثارالله برگزار می شود.

انجم شعاع با اشاره به اینکه در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم اظهار داشت: دهه فجر فرصتی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به مشکلات و موانع بر سر راه پیشرفت انقلاب اسلامی و ناکارآمدن جلوه دادن نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: علیرغم موانع موجود این نظام پیشرفت های زیادی داشته و انقلاب اسلامی اقتدار و عزت زیادی برای ایران به وجود آورده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: اگر دشمنان برای ما مشکلات به وجود نمی آوردند و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه زمینه ها مد نظر قرار می گرفت امروز ما پیشرفت های بیشتری داشتیم.

وی تاکید کرد: اصحاب رسانه می توانند و با اطلاع رسانی اقدامات انجام شده در راستای امیدآفرینی در جامعه گام بردارند لذا دهه فجر زمان مناسبی برای تببین آرمان های امام و تجدید میثاق با اهداف نظام و انقلاب است.

انجم شعاع ادامه داد: برنامه های وحدت آفرین در دستور کار ستاد دهه فجر قرار دارد و قصد بر این است زمینه اتحاد و انسجام را در این آیین بیش از پیش به وجود بیاوریم.

وی با بیان اینکه دهه فجر متعلق به همه اقشار جامعه است لذا گروه ها و اقشار مختلف مانند همیشه در این آیین حضور دارند تصریح کرد: دهه فجر زمانی مهمی برای تشویق مردم به منظور حضور در انتخابات است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: یک ماه قبل با ۲۴ کارگروه ستاد دهه فجر تشکیل و ۱۰ هزار برنامه در این ستاد تبیین شده است.

وی به برنامه های شاخص و مهم دهه فجر اشاره و تصریح کرد: آیین گرامیداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود بنیان گذار جمهوری اسلامی به ایران اسلامی ساعت ۹ و نیم صبح با سخنرانی استاندار کرمان در مصلای بزرگ امام علی (ع) شهر کرمان برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش زینبی زنان ویژه شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و جشن اصناف از دیگر برنامه های دهه فجر سال جاری در کرمان است.

انجم شعاع به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآن و عترت از ۱۴ تا ۲۱ بهمن با ۲۰۰ برنامه جنبی در حسینیه ثارالله اشاره کرد و گفت: آیین افتتاحیه این نمایشگاه ساعت ۹ صبح چهاردهم بهمن برگزار می شود.

وی به برگزاری جشن انقلاب در تکایای شهر کرمان و به صورت ویژه در تکیه میدان قلعه اشاره و تصریح کرد: آیین میهمانی لاله ها در گلزار شهدای استان کرمان و در شهر کرمان به صورت ویژه با توجه به شهادت حاج قاسم ساعت ۱۵ پنجشنبه ۱۷ بهمن برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان افزود: سلسله نشست های زن در آیینه انقلاب به مدت ۱۰ شب در مساجد مختلف، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، همایش بزرگ ورزش صبحگاهی به مدت ۱۰ روز، کوه پیمایی خانوادگی به مدت ۲ روز، مسابقات ورزشی و فرهنگی علمی و هنری در تمام ادارات نهادها طی ایام الله دهه فجر در استان کرمان برگزار می شود.

وی تاکید کرد: نشست های روشنگری توسط کارگروه بسیج، جشن ویژه مددجویان کمیته امداد، همایش پیاده روی و افتتاح جشنواره فیلم فجر در ۱۳ بهمن از جمله برنامه های دهه فجر سال جاری در استان کرمان خواهد بود.

انجم شعاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری آیین تشییع سردار سپهبد شهید حاجقاسم سلیمانی و تاکید بر اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مراسم آیین تشییع دخیل نبوده است گفت: کارگروه تبلیغات و اطلاع رسانی این آیین بر عهده این نهاد با همکاری شهرداری بود.

وی افزود: حدود ۳۰۰ هزار پوستر در آیین تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان چاپ و توزیع و فضای شهر متناسب با شهادت این بزرگ مرد و همرزمانش سیاه پوش شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: شهرداری کرمان نیز در سیاه پوش کردن شهر و تبلیغات اقدامات خوبی انجام داد و پای کار بود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41276
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.