آمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی جنوب کرمان دوبرابر افزایش دارد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افزایش ۲ برابری موارد بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی جنوب کرمان نسبت به هفته قبل خبر داد و گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های این منطقه طی هفته گذشته ۶۰ نفر بوده که این تعداد در هفته جاری به ۱۲۰ نفر رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از افزایش ۲ برابری موارد بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی جنوب کرمان نسبت به هفته قبل خبر داد و گفت: تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های این منطقه طی هفته گذشته ۶۰ نفر بوده که این تعداد در هفته جاری به ۱۲۰ نفر رسیده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی اصغر خیرخواه شبانگاه یکشنبه در نشست شورای مدیران این دانشگاه ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر افزود: افزایش قابل توجه موارد مبتلا به کرونا در جنوب کرمان یک هشدار بسیار بزرگ و جدی است.

وی تصریح کرد: موارد سرپایی بیماران مبتلا به کرونا در جنوب کرمان به ۵۰۰ بیمار و موارد بستری به بیش از ۱۲۰ بیمار رسیده و همچنان در حال افزایش است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به افزایش آمار بیماران کرونایی بستری در بخش اطفال بیمارستان های منطقه جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: مدیران و روسای بیمارستان ها آمادگی لازم را در تمام بخش ها بویژه بخش اطفال ایجاد کنند زیرا با توجه به وضعیت موجود ممکن است بخش های اطفال نیاز به بخش اضافه و مکمل داشته باشند.

وی افزود: تدابیر لازم برای ایجاد بخش اضافه و مکمل اطفال در بیمارستان های جنوب کرمان اندیشیده شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، افزایش تعداد مبتلایان به کرونا را نتیجه سهل انگاری دانست و گفت: هشدارهای لازم در این زمینه داده شده اما آمارها بیانگر رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط آحاد مختلف جامعه است.

وی اظهار داشت: به صورت اصولی دستورالعمل های حوزه بهداشت و درمان عملی شده و جایی که لازم بوده مدارس و تجمعات را تعطیل کردیم.

خیرخواه بر تامین تجهیزات و داروهای مورد نیاز در مراکز درمانی جنوب کرمان تاکید کرد و افزود: در بیمارستان ها به گونه ای عمل شود که برای مقابله با پیک احتمالی آمادگی همکاران حفظ و بخش های مورد نیاز راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه تکمیل واکسیناسیون اهالی جنوب کرمان علیه کرونا از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی جیرفت است، گفت: مردم هرچه سریعتر برای دریافت دز سوم واکسن مراجعه کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: با وجود هشدارهای داده شد در روزهای اخیر سویه جدید کرونا به سرعت شهرها و جمعیت ها را درگیر کرده و آمار طی یکی 2 هفته اخیر به صورت کاملا تصاعدی  افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه رنگ بندی شهرها تغییر کرده است، گفت: متاسفانه دیروز شهرستان جیرفت هم از نظر شیوع کرونا وضعیت قرمز پیدا کرده است.

وی افزود: هشدارهای لازم داده شده اما همچنان عادی انگاری که در پیک های قبلی شاهد بودیم، وجود دارد که موجب درگیری افراد شده است.

خیرخواه با بیان اینکه مراکز ۱۶ ساعته جنوب کرمان فعال هستند، گفت: علاوه بر هشت مرکز فعال در منطقه 6 مرکز ۱۶ ساعته رزرو نیز تعریف شده که آماده هستند در صورت افزایش آمار به عنوان مراکز دوم و سوم فعال شوند تا باعث شلوغی مراکز نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به اقدامات انجام گرفته در راستای تکمیل طرح های نیمه تمام دانشگاه اشاره کرد و گفت: هیچ طرح بهداشتی و درمانی قبل از تکمیل ۱۰۰ درصدی افتتاح نخواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84779
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.