آموزش‌های مجازی استان زیر ذره‌بین والدین

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان: براساس دستور وزارتخانه، شهریه مدارس و پیش دبستانی‌های غیردولتی به دلیل تعطیلی ناشی ازکرونا کم نمی‌شود.

خبرنگار: نجمه سعیدی

یکی از تاثیراتی که کرونا بر جامعه گذاشت تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی بود، تعطیلی ای که برای جبران خلاء آن باید برنامه ریزی دقیقی انجام می گرفت تا این جامعه بزرگ دانش آموزی از تحصیلات خود بازنمانند، بعد از تعطیلی کرونا، برنامه آموزش های مجازی به سرعت توسط آموزش وپرورش طراحی شده و به اجرا در آمد، طرح هایی که بسیاری از آن ها در طول این مسیر کامل تر و یا تغییر یافت.

اما این شرایط ویژه سوالات بی شماری را برای والدین مطرح کرده است مخصوصا والدینی که فرزندانشان در مدارس غیر دولتی و با پرداخت شهریه درس می خواندند.

رشیدی یکی از والدین است که یک فرزند پیش دبستانی و یک فرزند چهارم دبستان دارد و هر دو در مراکز غیردولتی هستند او به کرمان نو می گوید: دو ماه است که مدارس و پیش دبستانی تعطیل است، اما تکلیف شهریه معلوم نیست که آیا ما باید کل شهریه را پرداخت کنیم یا این مدت کم می شود.

وی ادامه داد: آموزش های هماهنگ و مجازی ،که هم برای دانش آموزان دولتی و هم غیر دولتی است برای چیزی که برای همه رایگان است که ما نباید پول بدهیم در این شرایط اقتصادی حتی اگر یک ماه شهریه را هم کم کنند خیلی کمک می کند، اکنون که دو ماه بچه ها به مدرسه ها نرفتند و معلوم نیست تا کی این موضوع ادامه داشته باشد.

باهری مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان در این باره به کرمان نو گفت:بر اساس دستور وزارتخانه باید همه ی مدارس خدمات آموزشی مجازی ارائه دهند و در نتیجه مدارس غیر دولتی به ازای خدماتی که ارائه می دهند و به دلیل اینکه باید حق الزحمه نیروهایشان را بدهند شهریه آن ها کم نمی شود.

باهری تاکید کرد: والدین ناظر باشند،اگر مرکز آموزشی ای خدمات خود را به صورت مجازی ارائه نداد، اولیا می توانند گزارش دهند بررسی می شود و در صورت صحت موضوع شهریه برگشت داده می شود. در بسیاری از مدارس غیر دولتی به همین دلیل وجود شهریه عملکرد از مدارس عادی بهتر است و این نشان دهنده این موضوع است که این مدارس خدمات ویژه ای را برای دانش آموزان در نظر گرفته اند.

هزینه سرویس ایاب ذهاب مدارس در این 2ماه برگشت داده می‌شود

باهری در مورد هزینه های سرویس مدارس نیز گفت: در سال تحصیلی جاری مدت زمانی که دانش آموزان از سرویس ایاب و ذهاب استفاده نکرده باشند،کم شده و بقیه سال یعنی تا 9 اسفند به علاوه 15 روز از فروردین باید محاسبه و پرداخت شود و در صورت پرداخت شدن، برگشت داده می شود.

باهری در مورد استفاده اجباری همه مدارس از شبکه شاد گفت: شبکه شاد یک شبکه رسمی است شبکه آموزش دانش آموزی، که برای استفاده عموم دانش آموزان است اگر مدارسی برنامه مضاعفی هم داشته باشند در این شرایط مصداق معلم خصوصی است. اما آن چیزی که در آموزش و پرورش کشور مشخص شده و توصیه می شود،شبکه شاد است، این شبکه خصوصیتی دارد که قابلیت بازخورد وحضورغیاب دانش آموز در آن وجود دارد و امنیت بالایی هم دارد.

ماهری در مورد زمان برگزاری امتحانات گفت: هیچ اعلام زمانی به عهده آموزش و پرورش نیست در شرایط کنونی همه چیز تحت نظر ستاد مبارزه با کرونا است ودر مورد امتحانات متوسطه اول و دوم قرار است با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بگیرند که بعد از اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفته شود.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش استان، در مورد دانش آموزانی که دسترسی به اینترنت ندارند، گفت: بر اساس بررسی های انجام شده در استان،دانش آموزان محروم از اینترنت در استان شناسایی شده و در مرحله اول برای دانش آموزان مقطع دبستان 31 هزار بسته یادگیری تهیه شده و در مرحله بعدی 62هزار بسته یادگیری آموزشی تهیه شده که از هفته گذشته رو نمایی شده و با کمک مدیران و معلمان و بعضا والدین در حال توزیع است.

وی ادامه داد: در دوره ی متوسطه هم بر اساس پایشی که انجام داده شده است حدود30 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه در استان دسترسی ندارند که برای آنها هم بسته‌هایی یاد گیری در نظر گرفته شده است که در حال توزیع است.

شرایط برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی دانش آموزان اعلام شد

یکی دیگر از ابهامات زمان امتحانات مدارس ابتدایی بود که مدیر کل آموزش و پرورش استان در دومین نشست ستاد استانی پیشگیری از شیوع کرونا در سال 99 به تشریح شرایط برگزاری امتحانات دانش آموزان در پایان سال تحصیلی99-98 پرداخت.

احمد اسکندری نسب اظهار کرد: با توجه به تعطیلاتی که برای مقابله با شیوع کرونا ویروس در نظر گرفته شد ۴ تا ۶ هفته به سال تحصیلی اضافه می‌شود و دانش آموزان باید با آموزش مجازی و تلویزیونی محتوای آموزشی را کاملاً تعلیم ببینند.

وی ادامه داد: هیچ بخشی از کتاب درسی امسال حذف نمی‌شود و تمام محتوای آموزشی از طریق معلمان برای دانش‌آموزان تدریس خواهد شد.

اسکندری نسب از برگزاری امتحانات نهایی دانش‌آموزان به صورت حضوری خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تمام دانش‌آموزان همزمان در این آزمون شرکت نمی‌کنند و امکان فاصله گذاری اجتماعی وجود دارد برگزاری آزمون به طور حضوری مانعی ندارد.

احمد اسکندری نسب درباره وضعیت برگزاری امتحانات دانش آموزان پایه ششم هم گفت: امتحانات این پایه لغو و ارزشیابی آن به صورت کیفی- توصیفی خواهد بود و بقیه هم توصیفی است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=47560
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.