احتمال سفر وزیر نیرو به استان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از احتمال سفر وزیر نیرو در هفته دوم شهریورماه به استان خبر داد.

جعفر رودری پیش از ظهر امروز ۲۷ مردادماه در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت: وزیر نیرو از سوی رییس جمهور به عنوان معین استان کرمان انتخاب شده‌ و مباحث اقتصاد مقاومتی استان را دنبال می‌کنند و احتمالا هفته دوم شهریورماه به منظور بررسی پروژه های اقتصادی مقاومتی به استان کرمان سفر خواهند کرد.

وی با اشاره به ارزیابی معین‌های اقتصادی توسط دانشگاه شهید باهنر کرمان، اظهار کرد: دبیرخانه ستاد اقتصادمقاومتی با همکاری بخش اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان اقدام به انجام یک پژوهش علمی با رویکرد اثر معین‌های اقتصادی در اقتصاد استان، کرده تا جنبه‌های مثبت و منفی حضور این معین ها بررسی و آسیب‌شناسی علمی از این حضور را داشته باشیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان مطالعه انجام شده را کاملا علمی و براساس شاخص‌های اقتصادمقاومتی دانست و بیان کرد: پس از جمع‌بندی که در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان انجام شد ، معین‌های اقتصادی براساس نوع عملکردشان به سه دسته تقسیم شدند که اولین جلسه با معین‌های ضعیف برگزار شد.

وی ادامه داد:‌ باتوجه به عدم ارایه برنامه و عدم تمایل برخی از این دستگاه ها به ادامه همکاری، مقرر شد که تعدادی از این معین‌ها تعیین تکلیف شوند که در این راستا تفاهمنامه با ۵ معین اقتصادی لغو و ۵ معین جدید جایگزین آنها نیز انتخاب شدند.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گفت:  به زودی جلسه‌ای با معین‌های موفق استان برای استفاده از تجربیات آنها خواهیم داشت.

وی در ادامه با اشاره به پژوهش علمی عملکرد معین‌های اقتصادی استان گفت: حضور معین‌های اقتصادی و برنامه‌های اجرا شده توسط آن‌ها به لحاظ ارتقاء شاخص‌های اقتصادی در ابعاد مختلف مثبت ارزیابی شده است و از نظر تاثیرگذاری نیز این معین های اقتصادی بر برنامه‌های اجرایی استان اثر معنادار و مشهودی داشته‌اند.

رودری تاکید کرد: براساس آسیب‌شناسی صورت گرفته ما در تبیین نقشه راه خوب عمل می‌کنیم اما در اجرا مشکل داریم که باید این نقص را نیز رفع کنیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به پروژه‌های سال‌ جاری در استان کرمان گفت: ۵۸۰ پروژه برای سال‌جاری به تصویب ستاد اقتصادمقاومتی رسیده است که ۲۴ پروژه به عنوان پروژه‌های جهش تولید مصوب شده‌اند که تفاهمنامه آنها با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار کرمان نوشته خواهد شد که برای اجرای این پروژه‌ها کمک های بلاعوض و کمک های یارانه ای و سود و تامین تسهیلات را خواهیم داشت.

وی با بیان این مطلب که برای توازن در همه مناطق فرمانداران، ۲۲۵ پروژه را پیشنهاد کرده‌ایم، تصریح کرد: ۳۵۵ پروژه نیمه تمام داریم که به بیش از ۸۱ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارند تا به بهره‌برداری برسند گفتنی است که این پروژه‌ها ظرف حداکثر ۴ سال آینده به اتمام حواهند رسید.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان بیان کرد: اشتغال پیش‌بینی برای کل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی پس از بهره‌برداری حدود ۳۰ هزار فرصت شغلی است و در حین اجرا برای بیش از ۱۸ هزار نفر اشتغال خواهند داشت ضمن آنکه در سال جاری نیز ۱۱ هزار اشتغال از محل اجرای این پروژه‌ها ایجاد خواهد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54323
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.