اختصاص بیمه ترجیهی به محصول خرمای شرق استان

 به گزارش ایرنا پیمان جلالی روز سه شنبه در بازدید از نخلستان‌های خسارت دیده ریگان گفت:« افزایش دما و رطوبت پایین چند سالی است محصول خرمای شرق استان را دچار خسارت کرده است. »

وی بیان کرد که تغییرات اقلیمی در استان کرمان موجب خشکیدگی خوشه‌های خرمای نخلداران ریگانی شده و خسارات زیادی به نخلداران وارد کرده است.

وی با اشاره به بازدید اکیپی از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور از نخلستان‌های خسارت دیده شرق استان کرمان می گوید که ۵۰درصد خرمای کشور و ۷۰درصد این محصول در کرمان زیر پوشش بیمه قرار دارد.

مدیرکل دفتر میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی افزود که اقدامات تحقیقاتی در کنار بیمه محصولات در شرق استان کرمان آغاز شده است که یکی از پروژه ها در شهرستان فهرج و شهرستان های شرقی این استان به مدت سه ماه در حال انجام است.

بگفته جلالی استان کرمان در زمینه تولید خرما رتبه نخست را در کشور دارد و در هفت استان کشور۱۰رقم از انواع خرما تولید می شود. طوفان های شدید شن، گرمای زیاد و ریزگردها تاکنون ۳۰ تا ۱۰۰درصد به نخلستانهای شهرستان ریگان خسارت وارد کرده است.

پیش از این فرماندار ریگان در گفتگو با «کرمان نو» از خسارت دیدن نخلستانهای این شهرستان در اثر گرمای هوا و طوفان شن خبر داده بود.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12777
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.