استاندار کرمان: جلوی بازار سیاه بلیط در ایام اربعین گرفته شود

استاندار کرمان خطاب به دستگاه‌های اجرایی در ستاد اربعین حسینی استان گفت: از هم اکنون تدابیری برای قیمت بلیط‌ها اندیشیده شود تا در ایام اربعین شاهد هرج و مرج در قیمت بلیط نباشیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، محمدمهدی فداکار پیش از ظهر امروز ۲۸ تیرماه در جلسه ستاد اربعین حسینی استان کرمان، کمک به زوار امام حسین علیه‌السلام را کار دلی دانست و گفت: باید ظرفیت موجود استان برای پذیرش و همچنین اعزام عاشقان امام حسین (ع) به روزرسانی و آماده شود.

او برای حل مشکلات خودرویی پیشنهاد کرد: باید با شرکت‌های صنعتی و معدنی بزرگ استان مذاکره کرده تا از ظرفیت ناوگان آنها در این ایام استفاده کنیم همچنین باید مدیران مربوطه تلاش کنند تا قطار مشهد و تهران در آن ایام برای مقصد خرمشهر دیده شود که با این کار بخشی از مشکلات حمل و نقل حل می‌شود.

مقام عالی دولت در استان کرمان بر لزوم رفع مشکلات زیرساختی و سایر مسائل موکب ماهان تاکید کرد و افزود: موکب ماهان باید یک مجموعه فرهنگی خوبی باشد تا زائرین پاکستانی با رضایت کامل از خدمات این مجموعه استفاده کنند ضمن آنکه بطور خاص پیگیر مشکلات آب، آرد و سوخت موکب ماهان هستیم و برای سوخت آن اصلا سختگیری نشود.

فداکار ضمن تاکید بر آمادگی استان برای پذیرایی از مهمان زیارت مرقد شهید سلیمانی تاکید کرد: یکی از شرکت‌های بزرگ اقتصادی(گل‌گهر یا گهر زمین)، در سیرجان، موکبی برای پذیرایی از زائران راه‌اندازی کند.

او با تاکید بر ساماندهی زائران اتباع خارجی اظهار کرد: متولیان امر، همت‌شان بر کمک کردن باشد، ضمن آنکه به منظور کنترل بیماری های احتمالی، کارشناسان بهداشتی همراه خدام موکب نیز باشند.

فداکار در ادامه سخنانش می‌گوید: استان خوزستان، می‌خواهد مشکلات شلمچه را از طریق سایر استان‌ها حل کند و به صراحت اعلام کردیم که ما توان این کار را نداریم.

در  این جلسه تاکید استاندار کرمان این بود که اورژانس و جمعیت هلال احمر استان کرمان، اولویت اولشان، استان باشد زیرا در آن ایام  زوار مرقد سردار دل‌ها داریم ضمن آنکه کرمان مسیر عبور زائران خارجی و استان‌های همجوار است.

عدم استقبال مردم از سامانه سماح 

به گزارش ایسنا، حمید شمس الدینی مدیرکل انتظامی استانداری کرمان نیز در این جلسه گفت: متاسفانه در طول دو ماه گذشته فقط شهرستان‌های کرمان، بم و سیرجان جلسات ستاد اربعین را تشکیل داده‌اند و در ۲۰ شهرستان استان این جلسات برگزار نشده است که باید به آنها تذکر داده شود.

به گفته او، باوجود آنکه پیش ثبت نام از مدت ها پیش آغاز شده اما استقبال چندانی در سامانه سماح نشده است.

شمس‌الدینی در ادمه تزریق واکسن یادآور را الزامی دانست.

همچننی مصطفی آیت‌الهی‌موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این جلسه از خواسته‌های استان معین از کرمان و عدم هماهنگی بین استان‌ معین و ستاد مرکزی اربعین در برخی موارد انتقاد کرد.

۲۲ هزار و ۳۹۷ کرمانی پیش ثبت‌نام اربعین کردند 

طبق اعلام محمدعلی مجد معاون سازمان حج و زیارت استان کرمان از ۱۰ تیرماه تا صبح امروز (۲۸ تیرماه) ۲۲ هزار و ۳۹۷ نفر در استان کرمان در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و اگر به ظرفیت به حدنصاب نرسد احتمالا زمان نام‌نویسی از طریق ستاد کل کشور تمدید خواهد شد.

او با بیان این مطلب که زائران باید هزینه بیمه و هلال احمر را پرداخت کنند، عنوان کرد: منتظر اعلام شرایط کشور عراق برای اعزام هستیم.

به اعتقاد معاون سازمان حج و زیارت استان کرمان، احتمالا در ایام اربعین با کمبود اتوبوس در شهر کرمان مواجه خواهیم بود اظهار داشت: در حال حاضر، روزهای چهارشنبه‌ و پنجشنبه‌ هر هفته از مقصد کرمان به عراق سورت پروازی برقرار است.

حمل و نقل بزرگترین مشکل کرمان در ایام اربعین

براساس این گزارش احسان عراقی‌زاده مدیرکل حمل و نقل و راهداری استان کرمان نیز گفت: کمبود ناوگان حمل و نقل مسافربری از مشکلات پیش رو در ایام اربعین حسینی است که باید مدیریت شود.

او استفاده از حمل و نقل ریلی را یکی از راهکارهای حل مشکلات حمل و نقل زائران اربعین حسینی دانست و تصریح کرد: متاسفانه برای بحث راه‌آهن همچنان راه حلی پیدا نشده تا شاهد حمل ۳۰ درصدی زائرین توسط این واحد باشیم تا عمده مسافران را به قم یا از قم به خرمشهر برسانیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92308
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.