اعلام چگونگی فعالیت پایگاه‌های انتقال خون کرمان در ماه مبارک رمضان

 مدیرکل انتقال خون استان کرمان، چگونگی فعالیت مراکز اهدای خون در دهه اول ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.

به گزارش کرمان نو،  روح الله میرزایی با اشاره به فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در سراسر استان کرمان در ماه مبارک رمضان افزود: پایگاه انتقال خون مرکز شهر کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن جنب اداره گاز همه روزه به ایام تعطیل از ساعت هفت و ۳۰ تا ١۴ و ۱۶ تا ۲۲ فعال است. 

وی تصریح کرد: پایگاه شهید فیروزی شهر کرمان واقع در میدان آزادی ابتدای بلوار جمهوری روبروی اتاق بازرگانی در روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه از ساعت هفت و ۳۰ تا ١۴ فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: پایگاه های انتقال خون در شهرستان سیرجان، بم، جیرفت و رفسنجان نیز همه روز به جز ایام تعطیل از ساعت هفت و ۳۰ تا ۱۴ فعال هستند.

میرزایی با اشاره به به شیفت عصر پایگاه های اقماری تصریح کرد: پایگاه انتقال خون رفسنجان عصر روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه‌ از ساعت ۱۷ تا ۲۲ و پایگاه جیرفت نیز در این روزها از ساعت ۲۰ تا ۲۲ فعال است.

وی با اشاره به اینکه همچنین پایگاه بم عصر روزهای دوشنبه و چهارشنبه از ساعت ۲۰ تا ۲۲ فعال است افزود: پایگاه سیرجان عصر دوشنبه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به وجود تعداد زیادی بیمار تالاسمی در استان کرمان اظهار داشت: هشت درصد بیماران تالاسمی کشور در استان کرمان هستند که این بیماران نیاز دائمی به فرآورده‌های خونی دارند و نیازمند تزریق ماهیانه یک یا ۲ واحد خون هستند.

میرزایی با بیان اینکه حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد خون تولیدی استان کرمان به مصرف این بیماران می‌رسد تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا اهدای خون در استان را کاهش داده و در نتیجه با کاهش ذخایر خونی در استان کرمان مواجه شدیم.

وی تاکید کرد: خون‌گیری در پایگاه‌های انتقال خون استان کرمان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود و مردم ما نگرانی از این بایت نداشته باشند.

پنج پایگاه انتقال خون در شهرستان های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و بم آماده خدمت رسانی به داوطلبان اهدای خون در این استان هستند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=68335
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.