افتتاح بیمارستان کانکسی در بم

بیمارستان کانکسی واقع در محوطه بیمارستان پاستور شهرستان بم روز چهارشنبه با ظرفیت ۴۴ تخت و بیش از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار راه‌اندازی شد.

به گزارش کرمان نو، دکتر مازیار اویسی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این بیمارستان به خبرنگار ایرنا گفت: ظرفیت بیمارستان یاد شده ۴۴ تخت دارد که برای ایجاد آن بیش از ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او افزود: این بیمارستان در محوطه پاستور قرار دارد و تنها برای بیماران کرونایی مورد استفاده قرار نمی گیرد بلکه در شرایط بحرانی نیز از آن استفاده خواهد شد و استفاده از آن تنها مختص به دوره کرونا نخواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم ادامه داد:نگرانی در شرق استان به دلیل کمبود فضای درمانی وجود داشت و برای راه اندازی این بیمارستان از کانکس های زمان زلزله استفاده شده است.
به گفته او این بیمارستان در دو فاز  راه اندازی خواهد شد که در هر فاز آن ۴۴ تخت وجود دارد یعنی به طور جمع ۸۸ بیمار در این فضا بستری خواهد شد.

دکتر اویسی تاکید کرد : برای راه اندازی این بیمارستان مبلغ دو میلیارد تومان توسط خیرین برای تجهیزات غیردرمانی از جمله گرمایشی و سرمایشی، تخت، کپسول ، تشک هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم توضیح داد: همچنین از اعتبار کلی مبلغ سه میلیارد تومان تجهیزات درمانی مانند ونتیلاتور ،الکترو شوک ، تشک مواج و پمپ سرم  و… توسط وزارت خانه به دانشگاه اهدا شده است.

او می گوید برای بهسازی کانکس ها و تاسیسات و آب و برق از محل اعتبارات دانشگاه هزینه شده است.

اویسی افزود: نگران افزایش روند بیماری بعد از مراسم های عزاداری هستیم زیرا به دلیل تجمعات پیش رو یکسری مراسم های عزاداری در فضای مجازی دیده شده که بدون رعایت پروتکل ها در حال برگزاری است.

در پایان این مراسم توسط حجت الاسلام دانشی امام جمعه، هادی شهسوار پور فرماندار ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم و جمعی از مسئولین شهرستان از پرستاران و کادر درمان که در خط اول مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند با اهدای لوح تقدیر و تشکر بعمل آمد.

بیمارستان پاستور به چهار شهرستان شرقی استان کرمان بم شامل نرماشیر، فهرج و ریگان خدمات درمانی ارایه می دهد.

 

IMG 20210811 102144

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=74886
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.