افتتاح پست ۴۰۰کیلو ولت برق جیرفت با حضور وزیر نیرو

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: پست ۴۰۰ کیلو ولت برق جیرفت توسط وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانسی بهره‌برداری می‌شود.

اعظمی روز دوشنبه اعتبار ساخت و تجهیز پست ۴۰۰ کیلو ولت برق جیرفت را ۲۰۰ میلیارد تومان برشمرد و توسعه و تقویت شبکه انتقال برق را از اهداف ایجاد این پست برق عنوان کرد.

وی افتتاح هفت طرح وزارت نیرو با اعتبار ۴۳۴ میلیارد تومان و حضور در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان را از جمله برنامه های سفر یک روزه رضا اردکانیان وزیر نیرو به کرمان اعلام کرد.

اعظمی از پیگیری مشکلات منطقه در حوزه آب و برق توسط وزیر نیرو خبر داد و مهم ترین خواسته خود را از رضا اردکانیان جلوگیری از انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود عنوان کرد.

طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود غیر کارشناسی است

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود را غیر کارشناسی و ناکارآمد دانست و خواستار متوقف شدن این طرح شد.

وی اظهار داشت: برای حل مشکل آب استان کرمان باید دنبال منابع آبی پایدار باشیم و تنها منبع پایدار، طرح انتقال آب از دریای عمان است.

اعظمی گفت: خساراتی که بر اثر اجرای طرح انتقال آب از سرشاخه های هلیل رود بر حیات تالاب جازموریان، اقتصاد و کشاورزی منطقه و زندگی یک میلیون نفر مردم منطقه وارد می شود را با بودجه چند سال کشور هم نمیتوان جبران کرد.

وی درخواست لایروبی رودخانه شور جیرفت را از دیگر مطالبات خود از وزیر نیرو اعلام کرد و گفت: با لایروبی و بغل بندی رودخانه شور میزان زیادی از اراضی حاشیه رودخانه آزاد می شود و همچنین بخش شرقی شهر جیرفت و روستاهای دشتکوچ، نظر آباد و جنگل آباد از خطر سیل در امان خواهد بود.

اعظمی از پیگیری خط فشار قوی برق ساردوئیه و معادن این بخش، پست فوق توزیع میانچیل و تخصیص اعتبار برای برق رسانی به مناطق روستایی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد توسط وزیر نیرو در سفر یکر روزه خود به استان کرمان خبر داد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تعیین و تکلیف چاه های آب بدون پروانه، دارای فرم شماره یک را از مطالبات مردم دانست و از پیگیری این موضوع در سفر وزیر نیرو به استان کرمان خبر داد.

اعظمی گفت: در سفر وزیر نیرو همچنین پیگیر تسریع در تخصیص اعتبار طرح انتقال آب آشامیدنی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد از سد ۳۳۶ میلیون مترمکعبی جیرفت هستیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=55309
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.