افزایش 68 درصدی عبور و مرور در جاده‌های کرمان| شهرهای نارنجی در صدر افزایش ترددها

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان در حالی از افزایش 68 درصدی ترددهای جاده‌ای در نوروز در استان خبر داد که محور شهربابک – رفسنجان یعنی 2 شهر نارنجی استان جزو بیشترین میزان افزایش ترددها بوده است.

به گفته «سیدعلی حاج سیدعلیخانی» از 20 اسفند 99 تا پایان روز 13 فروردین 1400 محورهای شهربابک- رفسنجان، شهربابک -سیرجان و جوپار-کرمان به ترتیب با 960، 365 و 250 درصد افزایش دارای بیشترین میزان افزایش تردد را به خود اختصاص داده اند.

این در حالی است که در آخرین به‌روزرسانی وضعیت رنگ‌بندی کرونا، 2 شهرستان شهربابک و رفسنجان در وضعیت نارنجی قرار گرفتند و سیرجان و کرمان نیز با رنگ زرد در وضعیت هشدار قرار دارند.

جالب اینجاست ک بر اساس آمار اداره کل راهداری، شهرستان کرمان با 42 درصد در رتبه اول، شهرستان سیرجان با 14 درصد رتبه دوم و شهرستان های شهربابک و انـار با هفت درصد در رتبه سوم تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی شهرستان‌های استان کرمان قرار دارند.

سیدعلیخانی میزان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی استان کرمان طی این مدت حدود 10 میلیون و 107 هزار دستگاه اعلام کرد و گفت که ترددها نسبت به مدت مشابه سال قبل 68 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: در ایام نوروز 1400 به طور متوسط روزانه بیش از 99 هزار تردد وسیله نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان توسط دستگاه های تردد شمار جاده ای ثبت شد.

او با اشاره به بیشترین میزان تردد روزانه وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان، یاد آور شد: 20 اسفند 99 حدود 99 هزار و 550 تردد و در هشتم فروردین حدود 97 هزار تردد وسیله نقلیه سبک و سنگین به ثبت رسیده است.

افزایش ترددهای 12 و 13 فروردین در محورهای مواصلاتی استان

سیدعلیخانی تصریح کرد: تعداد تردد ثبت شده در محورهای مواصلاتی استان در روزهای 12 و 13 فروردین، حدود 794 هزار وسیله نقلیه اعلام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 39/2 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه افزود: محورهای ماهان – کرمان(هفت باغ علوی)، محور باغین – کرمان و محور بردسیر – سیرجان دارای بیشترین میزان تردد در روزهای 12 و 13 فروردین ماه جاری بوده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان تصریح کرد: در این ایام، محور مهریز – انار با بیش از 30 درصد افزایش، کرمان – کوهپایه با حدود 18 درصد و محور جوپار – کرمان با 16 درصد افزایش، بیشترین افزایش تردد را به خود اختصاص داده اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=67722
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.