اهدای کمک به دانش‌آموزان نیازمند در جلسه رسمی شخصیت آن‌ها را تخریب کرد

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان در واکنش به انتشار اخباری از اهدای تبلت به دانش آموزان نیازمند کرمانی و انتشار تصاویر این دانش آموزان گفت: اینکه تصاویر کمک به نیازمندان را در بوق و کرنا بکنند، شایسته نیست و باید عزت نفس آن‌ها نیز حفظ شود.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان در رابطه با این موضوع گفت: در حمایت از خانواده‌های نیازمند نکات ظریفی وجود دارد که باید حتماً به آن توجه شود.

فاطمه السادات حسینی با اشاره به اینکه شیوع کرونا آموزش‌های ما را به سمت آموزش‌های غیرحضوری سوق داده و نداشتن تجهیزات لازم برای بهره‌گیری از این آموزش‌ها تعدادی از دانش آموزان ما را با مشکل مواجه کرده است گفت: با این وجود در کنار حمایت از این خانواده‌ها باید به عزت نفس افراد و شرافت و کرامت انسانی آن‌ها از نگاه انسانی هر فردی دارد اهمیت داده شود.

او با بیان اینکه در این ایام کمک ‌های زیادی به خانواده‌های نیازمند شده که جای تقدیر از همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی دارد افزود: اما اینکه این کمک‌ها به صورت علنی و با پخش فیلم و تصاویر این نیازمندان انجام شود مسئله دیگری است.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با اشاره به اینکه در روایات ما آمده که اگر می‌خواهید به نیازمندی کمک کنید حتی به چهره آن فرد نگاه نکنید و آرام و آهسته کمک کنید تا دیگران متوجه این کمک شما نشوند گفت: اینکه تصاویر کمک به نیازمندان را در بوق و کرنا بکنند، شایسته نیست و می‌توان تنها برای تشویق جامعه به کار خیر عنوان کرد که فلان دستگاه این میزان کمک را انجام داده است.

کمک به محرومان باید با حفظ کرامت و عزت نفس آن‌ها همراه باشد

حسینی با بیان اینکه حتی از نظر کنوانسیون حقوق کودک نیز حق نداریم تصاویر کودکان محروم ( کودکان تا سن 18 سال) را منتشر کنیم افزود: چه برسد به اینکه ما مسلمان هستیم از این منظر نیز تکالیفی به عهده ماست اینکه در آیات و روایات ما این همه تأکید به یتیم نوازی و کمک به محرومان شده همه با حفظ کرامت و عزت نفس آن‌ها بوده است.

او با اشاره به اینکه اهدای کمک به دانش آموزان نیازمند در جلسه رسمی شخصیت این کودکان را تخریب کرده و عزت نفس آن‌ها را پایمال می‌کند گفت: چه برسد به اینکه از این مراسم فیلمبرداری شود و فیلم و تصاویر این کودکان نیازمند در تلویزیون و رسانه‌ها هم منتشر شود؛ این یک آسیب جدی است.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه اگر بخواهیم به سلامت اجتماعی انسان‌ها توجه کنیم باید دوران کودکی را دریابیم افزود: متأسفانه حیثیت آن‌ها را لگدمال کرده و شرافت انسانی دانش آموزان را به بهانه حمایت از آن‌ها خرد می‌کنیم، شرافتی که با هیچ پول و مالی قابل خریداری نیست.

او با اشاره به اینکه دوران کودکی در تربیت انسان‌ها و رشد و شخصیت افراد بسیار اثرگذار بوده و در ذهن انسان‌ها حک می‌شود و به این دلیل اسلام به دوران کودکی این همه تأکید دارد گفت: این کودکان قرار است در این جامعه زندگی کنند و تصاویر آن‌ها نباید منتشر شود.

این گونه کمک‌ها باید نامحسوس باشد

حسینی با بیان اینکه در کمک کردن، حمایت و انفاق سفارش شده که مراقب باشیم خودنمایی و ریاکاری نشود گفت: این کار از نظر شرعی و عرفی و در شرایط کنونی جامعه هیچ توجهی ندارد.

او با اشاره به مسئله‌ای که کمتر به آن توجه شده است افزود: این کمک‌ها باید نامحسوس باشد و چقدر زیبا بود که این تبلت‌ها به خانواده‌ها هدیه می‌شود تا دانش آموزان احساس ضعف نکنند و از سوی دیگر در کنار اهدای این تبلت‌ها آموزش استفاده از آنها نیز به خانواده‌ها داده‌شود.

مدیرکل اموربانوان و خانواده استانداری کرمان با بیان اینکه مدیریت استفاده از فضای مجازی برای دانش آموزان اهمیت زیادی دارد گفت: ما تنها یک تبلت به یک دانش آموز می‌دهیم بدون آنکه فرهنگسازی استفاده از گوشی و تبلت را به خانواده‌ها بدهیم؛ چه بسا که این مسئله بدون آموزش خانواده‌ها در آینده مشکلاتی زیادی به دنبال داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63546
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.