لزوم تأمین زیرساخت‌های دشت زحمتکشان برای استقرار کوره‌های آهک‌پزی

معاون اجتماعی دادگستری کل استان کرمان با اشاره به استقرار کوره‌های آهک‌پزی در زمین 70 هکتاری دشت زحمتکشان نسبت به تأمین زیرساخت‌های آب، برق و گاز این مکان تاکید کرد.

هفته گذشته بود که معاون اجتماعی دادگستری استان کرمان از پلمب کوره‌های آهک‌پزی محله صنعتی کرمان به منظور رفع تهدید زیست محیطی این منطقه خبر داد. یکی از مهمترین مسائل موجود در محله صنعتی کرمان موضوع آلودگی‌های ناشی از فعالیت کوره‌های آهک‌پزی در این منطقه و تهدید سلامت ساکنان این منطقه بود که نارضاتی اهالی را به دنبال داشت.

کوره‌های آهک‌پزی محله صنعتی پملب شدند

به گزراش «کرمان‌نو» به نقل از خبرگزاری میزان سیدمهدی قویدل با اشاره به اینکه یکی از مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان انتقال کوره های آهک پزی از محله صنعتی کرمان بود، افزود: این کوره ها هم خطر جانی برای ساکنین در پی داشته و هم موجب آلودگی های زیست محیطی در منطقه شده بود.

آن طور که قویدل گفته: «۷۰ هکتار زمین توسط مدیریت امور اراضی و منابع طبیعی و آبخیزداری استان واقع در دشت زحمتکشان برای استقرار کوره‌های آهک پزی در نظر گرفته شده است و اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه فخاران و شرکت های آب و فاضلاب، برق و گاز نیز بایستی زیرساخت لازم را برای فعالیت مجدد این کوره ها فراهم آورند».

او سپس با بیان اینکه درخصوص کوره‌های آهک پزی وظایف هر دستگاه واضح و روشن است، تاکید کرد: بارها به صاحبان کوره‌ها اخطار لازم داده شده و حتی برخی از مالکان زمین‌های مربوطه را نیز اخذ کرده‌اند و به دلیل اینکه فرجه مورد نظر برای انتقال آنها به اتمام رسیده، این اقدام قانونی انجام شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان همچنین یادآور شد: در کنار موضوع انتقال کوره‌ها مصوبات دیگری در خصوص مشکلات حاشیه شهر وجود دارد که مربوط به زنان و کودکان در معرض آسیب، معتادین متجاهر، کمبود فضای سبز، مشکلات عمرانی، رفع تصرفات دولتی، قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و … در دستور کار قرار دارد و دستگاه‌ها وظیفه دارند همه این مصوبات را پیگیری کنند چرا که لازم الاجرا می باشند.

قویدل در پایان درخصوص پیشگیری از فعالیت مجدد کوره‌های آهک پزی در محله صنعتی نیز گفت: پرونده کوره‌ها در دادسرا به صورت ویژه تشکیل شده است و معاونت عمرانی استانداری نیز از طریق شهرداری پیگیر خواهد بود تا این اتفاق رخ ندهد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63543
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.