اینترنت ۹۵ درصد دانشگاه‌ها برای آموزش الکترونیکی رایگان شد

رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از رایگان شدن اینترنت ۹۵ درصد دانشگاه‌هایی خبر داد که دوره‌های آموزش الکترونیکی برای دانشجویان برگزار می‌کنند.

علی اکبر صفوی درباره آخرین وضعیت رایگان شدن اینترنت دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، اظهار داشت: در مورد اینترنت رایگان پیگیری های مختلف انجام شد و لیست آی. پی دانشگاه‌ها در چند مرحله توسط وزارت ارتباطات به اپراتورها ابلاغ شد.

وی افزود: آخرین فهرست ابلاغی را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دهم اردیبهشت ماه به اپراتورها ابلاغ کرد که در این فهرست بیش از ۹۵ درصد متقاضیانی که اطلاعات خودشان را ارسال کرده بودند، پوشش داده شدند؛ امیدواریم در روزهای آینده تمام اپراتورها آی. پی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را که در این لیست هستند، رایگان کنند.

رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار، حدود ۵۰ آی. پی (۳۳ درصد کل آی. پی ها) تا قبل از ۱۳ اردیبهشت و در ۱۳ اردیبهشت  حدود ۹۹۰ آی. پی (۶۷ درصد باقیمانده) به اپراتورها ابلاغ شد.

صفوی یادآور شد: از این تعداد، حدود ۸۰ درصد آی. پی ها مربوط به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی وزارت علوم و مابقی مربوط به مراکز آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش است.

وی همچنین اظهار داشت: همه مراکز آموزش عالی شامل این لیست می شوند اما فقط آی. پی هایی فعال می شود که مربوط به کلاس ها و محتواهای آنلاین است؛ وب سایت موسسه و دانشگاه ملاک رایگان شدن نیست.

رییس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم  درباره آن دسته از مراکز آموزش عالی که هنوز به اینترنت رایگان دسترسی ندارند، تاکید کرد: یک دسته بسیار کوچکی هستند که هنوز برای ما آی. پی راسال نکردند، علت این است که یا مراکز کوچک هستند یا برخی آی. پی که ارسال کردند غلط یا ناقص بود و به آنها برای اصلاح برگردانده شده است.

صفوی همچنین گفت: آن پنج درصدی که می گویم هنوز در لیست قرار نگرفته است یا تا الان اصلا اطلاعاتی برای ما ارسال نکرده یا هنوز تصویر آن را برای ما ارسال نکرده اند.

وی تصریح کرد: اگر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در استان ها هنوز ابهامی در مورد رایگان شدن اینترنت دارند از روسای سازمان های فناوری اطلاعات استان که نمایندگان وزارت ارتباطات هستند، پیگیری کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48958
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.