برگزاری جمعه بازار ممنوع

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان تاکید کرد: برگزاری جمعه بازار تا زمانی که وضعیت استان سفید نشود، ممنوع است.

محمدصادق بصیری در ستاد استانی مقابله با کروناویروس گفت: کادر درمانی در کنار کادر اجرایی استان توانستند دو موج کرونا را مدیریت کردند. وی ادامه داد:‌ در موج اول این اپیدمی که از ابتدای اسفندماه سال گذشته آغاز شد، تجربیات و اطلاعات ما نسبت به عملکرد این ویروس کمتر بود اما استان‌های کمتری نیز با این بیماری درگیر بودند.

بصیری افزود:‌ ولی موج دوم گسترده‌تر و شدیدتر بود و حتی جوانان را نیز درگیر کرد که امیدواریم هرچه زوتر درمانی مشخص و واکسنی برای این بیماری پیدا شود.

وی با تاکید بر اینکه ابعاد این بیماری همچنان نشناخته است پس باید به این نوع سبک زندگی عادت کنیم اظهار کرد: خوشبختانه در کل کشور تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ روند نزولی پیدا کرده و در استان کرمان نیز این روند نزولی شده است و امیدواریم در ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری‌ها، این سیر نزولی همچنان ادامه پیدا کند

هر نوع ازدحام در فضای مسقف و با هر ارتفاعی ممنوع است

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان بیان کرد: طبق پروتکل های ستاد ملی مقابله با کرونا عزاداری‌ها صرفا باید در فضای باز برگزار شود و اینکه گفته شده در مکان‌های مسقف که ارتفاع سقف آنها بالای ۶ متر است، می توان عزاداری ها را برگزار کرد کاملا اشتباه است و هر نوع ازدحامی در فضای مسقف با هر ارتفاعی ممنوع خواهد بود ضمن آنکه تاکید می شود ادارات نیز از پروتکل‌های ایام محرم تبعیت کنند.

وی با انتقاد از کم رنگ شدن گشت‌های ویژه کووید ۱۹ در برخی از شهرستان‌ها، بیان کرد: باید یک آسیب‌شناسی در این زمینه صورت گیرد که اگر دلیل آن کاهلی دستگاهی است حتما با آن برخورد شود و تاکید می شود به هیچ عنوان با هیچ دلیلی نباید گشت های ویژه کووید ۱۹ در سطح استان تعطیل شود.

بصیری بار دیگر بر لزوم جلوگیری از تجمعات تاکید کرد و افزود: ازدحام جمعیت در هر مکان و به هر دلیلی ممنوع است حال این ازدحام به سبب برگزاری نمایشگاه تخصصی خواهد بود یا مراسم های دیگر. هیچ استثنایی وجود ندارد و در همه‌جا برگزاری تجمعات ممنوع شده است ضمن آنکه برای برگزاری هر نمایشگاه تخصصی نیز باید دانشگاه علوم پزشکی نظر دهد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان با تاکید برآنکه برگزاری جمعه بازار تا زمانی که وضعیت استان سفید نشود، ممنوع خواهد بود، اظهار کرد: مساجد فقط مجوز برگزاری نماز را دارند و مراسمات عزاداری و مذهبی فقط در فضای باز می‌تواند برپا شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=54548
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.