برگزاری نمایشگاه تولید پوشاک به همت «سعیده صادقی» کارآفرین برتر استان

استاندار کرمان در بازدید از نمایشگاه تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی: طراحان کرمانی از این پس لباس فرم کارکنان اداره‌های های دولتی استان را طراحی و تولید می‌کنند.
خانم «سعیده صادقی» کارآفرین برتر استان، با هزینه شخصی و با هدف بزرگداشت پدیده حجاب و حمایت از تولیدکنندگان لباس داخل استان، اقدام به برگزاری نمایشگاه تولیدکنندگان پوشاک ایرانی اسلامی کرده است.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۹ تیر لغایت ۵ مردادماه، در محل یخدان مؤیدی برپا بود و مورد بازدید مردم و مسئولین ازجمله استاندار و برخی اعضای شورای شهر قرار گرفت.

خانم صادقی با توجه به نزدیکی و آشنایی با جامعه اصناف و آشنایی با ظرفیت های بالای صنوف و واحدهای تولیدی استان برای اولین بار اتحادیه صنف خیاطان کرمان را مورد توجه قرار داده و بر توانمندیهای واحدهای تولید پوشاک تاکید نموده است.
وی با حمایت خانم دکتر حسینی رییس اداره امور بانوان استانداری، اقدام به برپایی اولین نمایشگاه تولید کنندگان لباس ایرانی اسلامی نموده است .
خانم صادقی ضمن ابراز نگرانی از بازار کنونی تولیدکنندگان پوشاک داخل استان معتقد است که مردم لباس‌های تولید داخل استان را نمی‌شناسند، به خاطر همین مسئله از تولیدات داخل استان کمتر استقبال می‌شود.

این کارآفرین برتر از مسئولین اداره‌ها ، کارخانه جات و بیمارستانها می پرسد که چرا قسمت اعظم (بیش از ۸۰ درصد) لباس فرم اداره‌ها و مدارس را از تولیدی‌های خارج استان تهیه می‌کنند؟
نمایشگاه به ویژه هنگام غروب و اوایل شب، فضایی بسیار فرح بخش و شاد همراه با موسیقی و غرفه‌هایی هایی با خوراکی‌های متنوع همچنین غرفه‌های های با لباس‌های رنگارنگ و زیبا ضمن حفظ هویت اسلامی و ایرانی برپا بود.

سعیده صادقی
خانم صادقی در غرفه ای از نمایشگاه که پوشاک تولید استان در آن به نمایش گذاشته شده است

تعداد زیادی از تولیدکنندگان حضوری فعال وارائه خدماتی خارج از وظیفه معمولی خود داشتند، مثلاً فقط با پرداخت هزینه پارچه، چادر دوخته به مشتری تحویل می دادند .

نمایشگاه که بر فرهنگ‌سازی امر حجاب تأکید داشت به‌شدت موردتوجه خانم‌هایی با پوشش چادر قرار گرفت.

بازدیدکنندگانی که از پوشش چادر استفاده نکرده بودند. به چالش حجاب دعوت شدند و ضمن پوشیدن چادر عکس گرفتند.

عکس‌ها در صفحه اینستاگرام قرار داده شد و هر عکسی که بیشترین لایک را بخورد برنده جایزه ویژه نمایشگاه می‌شود. این چالش همچنان ادامه دارد.
در این نمایشگاه انواع لباس‌ها از جمله مانتو، شلوار، چادر، شال، روسری و کت‌وشلوار عرضه شد. همچنین تولیدکنندگانی که لباس عروس و لباس مجلسی تولید و به بعضی از استان‌های مجاور ازجمله شیراز می‌فرستادند در نمایشگاه حضور داشتند.
در گفتگویی که با صاحبان غرفه‌ها ها داشتم از برپایی و اتفاقات نمایشگاه راضی بودند و معتقد بودند به هدف اصلی حضورشان در نمایشگاه، که معرفی محصولاتشان به همشهری‌ها بود رسیدند. همچنین بازدیدکنندگان هم فضای نمایشگاه را لذت‌بخش توصیف کردند و از کیفیت و قیمت کالاها ابراز رضایت داشتند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1245
1 نظر
  1. […] برگزاری نمایشگاه تولید پوشاک به همت «سعیده صادقی کرمان… […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.