صحبت‌های نمایندگان ملت زیر ذره‌بین «کرمان نو» | ششم مرداد

لایحه اصلاحیه بودجه ۹۵

محمدرضا پورابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم
محمدرضا پورابراهیمی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خانه ملت از برخی پیشنهادهای دولت در اصلاحیه بودجه ازجمله حذف بودجه پنج هزار میلیاردی نیروهای مسلح و خرج کردن ۱٫۷ میلیارد دلار از بودجه نیروهای مسلح انتقاد کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تأکید بر این‌که پیشنهاد تسعیر نرخ ارز و تسویه بدهی دولت به بانک‌ها از این محل از سال ۹۲ تاکنون سه مرتبه در مجلس رد شده است این کار را بدعتی تازه در حوزه اجرایی کشور دانست و گفت: «تسویه بدهی دولت به بانک‌ها از محل تسعیر نرخ ارز با هیچ عقلی سازگار نیست.»
پورابراهیمی با غیر کارشناسی دانستن این اقدام اعلام کرد: «ما با تسویه بدهی دولت موافقیم، اما روش پیشنهاد دولت در لایحه اصلاحیه قانون بودجه ۹۵ را نمی‌پسندیم.» این نماینده مجلس دولت را مکلف دانست که هرچه سریع‌تر «لایحه جامع شناسایی و تسویه بدهی‌های دولت» را تقدیم مجلس کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در رابطه با اصلاحیه بودجه ۹۵ گفت با پیشنهاد دولت مبنی بر عدم قطع یارانه نقدی ثروتمندان به‌شدت مخالفیم.

پورابراهیمی امروز با حذف سیستم متمرکز کارت سوخت در اصلاحیه بودجه هم مخالفت کرد و حذف آن را باعث افزایش قاچاق سوخت دانست و گفت: «البته نمایندگان مجلس در مورد قیمت سوخت و بنزین مشکلی ندارند، دولت پیشنهاد بدهد، ما آن را بررسی می‌کنیم.»

بحران آموزش و پرورش

محمدمهدی زاهدی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم
محمدمهدی زاهدی؛ نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم

محمدمهدی زاهدی نماینده دیگر مردم کرمان و راور در گفت‌وگو با خانه ملت ضمن حمایت از «طرح هدایت تحصیلی» این طرح را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و کمبود معلم در رشته تجربی و مازاد در رشته‌های کارودانش و علوم انسانی را برای آموزش و پرورش، «بحران» دانست.
رییس کمیسیون آموزش مجلس با اظهار اینکه اکنون ۱۵ امتیاز از ۱۰۰ امتیاز هدایت تحصیلی سهم دانش‌آموز و خانواده است، نوید افزایش این سهم را داد.
به گفته وزیر علوم دولت نهم مقرر گردیده محتوای کتاب‌ها نیز بتوانند شغل‌های مختلف را معرفی کنند تا خانواده‌ها و دانش‌آموزان با بصیرت بیشتری انتخاب رشته کنند.

زاهدی گرایش به رشته‌های مختلف را غیر متوازن دانست و گفت: «به‌عنوان مثال در کنکور سال جاری از هشت‌صد و 10 هزار شرکت‌کننده 519 هزار فارغ‌التحصیل رشته تجربی بودند و اکنون متقاضیان رشته علوم تجربی تقریباً دو سوم کل دانش‌آموزان کشور هستند.»

کارگران مجتمع کک سازی و پالایشگاه قطران شهرستان زرند بیکار نمی‌شوند

حسین امیری خامکانی؛ نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم
حسین امیری خامکانی؛ نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس دهم

حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و کوهبنان که عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون انرژی مجلس نیز هست نماینده دیگری بود که امروز در صحبت‌هایش گفت: «وزیر نفت بر استفاده از تولیدات داخل تأکید داشته، بنابراین باید شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت نیز اصل استفاده از تولیدات داخل را رعایت کنند.» او همچنین تأکید داشت که هر کالای تولید داخل باید از لحاظ قیمت با کالای مشابه خود توان رقابت داشته باشد.

امیری خامکانی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با توجه به واگذاری مجتمع کک سازی و پالایشگاه قطران شهرستان زرند به بخش خصوصی گفت: «قول داده شده که در قرارداد ذکر شود هیچ کارگری بیکار نشود و لطمه‌ای به پرسنل وارد نمی‌شود» او تأکید کرد که وزارت صنعت، معدن و تجارت متعهد شده است که منافع پرسنل، کارگران و کارخانه حفظ شود و حتی چند نفر از طرف دولت برای نظارت بر حسن اجرای قرارداد و حفظ منافع در کارخانه حضور داشته باشند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=1296
2 نظرات
  1. […] به گزارش «کرمان نو» پورابراهیمی نیز هفته گذشته از مخالفت با حذف کارت‌های سوخت گفته بود با این تفاوت که در مورد قیمت گفت نمایندگان مشکلی ندارند و دولت پیشنهاد دهد بررسی می‌شود. او همچنین در خصوص قاچاق سوخت با امیری هم‌عقیده نبود و حذف کارت‌های سوخت را عامل افزایش قاچاق می‌دانست. […]

  2. […] مرداد نیز کرمان نو در گزارشی به صحبت‌های حسین امیری خامکانی نماینده مردم زرند و […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.