فرماندار بم:


بنیاد برکت بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرده است

کرمان نو- فرماندار شهرستان بم از پرداخت بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات از سوی بنیاد برکت برای طرح‌های اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته ۵۲۰ طرح اشتغالزا با اشتغال یک هزار و ۱۰۰ نفر در سطح شهرستان بم اجرا شده است .

به گزارش کرمان‌نو، محمد برزنگ روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان بم افزود: اگر به ازای هر کدام از این مشاغل ۲/۵ نفر اشتغالزایی را در نظر بگیریم بالای یک هزار و صد نفر اشتغال زایی مستقیم در طرح های بنیاد برکت ایجاد شده است .

او بیان‌کرد: بیشتر طرح ها در بخش‌های مختلف کشاورزی ، اشتغال خرد و مشاغل خانگی ، بوم‌گردی و طرح های جدیدی مانند پرورش زالو و پرورش حلزون است .

فرماندار بم اظهارداشت:اکثر مشاغل مربوط به زنان سرپرست خانوار بوده که این افراد با مشکلات زیادی روبرو بودند و با دریافت تسهیلات اشتغال زایی خوبی ایجاد شده است

برزنگ ادامه‌داد: هدف طرح‌های بنیاد برکت، توسعه مناطق محروم و روستایی شهرستان با ایجاد اشتغال پایدار است.

او همچنین به کارگاه تولید رابیتس و ورق کرکره ای در بم اشاره کرد و گفت: این کارگاه با ظرفیت بسیار پایینی فعالیت می کرد که با دریافت تسهیلات به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان از بنیاد برکت توانست ظرفیت خود را افزایش دهد .

او می‌گوید عملکرد خوب بنیاد برکت بحث نظارت است تا شخص بیکار به بدهکار تبدیل نشود .

برزنگ توضیح‌داد: تسهیلات بنیاد برکت از یکصد میلیون تومان شروع میشود اما اگر بنگاه یا کارگاهی نیاز به توسعه و تکمیل کار خود داشته باشد تسهیلات تا دو میلیارد تومان هم پرداخت می شود .

فرماندار بم عنوان‌کرد: برخی از طرح ها در حاشیه شهر و مناطق آسیب پذیر شهرستان اجرا شده اند که اگر بخواهیم با آسیب اجتماعی مبارزه کنیم یکی از راه های آن اشتغال است .

به گفته او با ایجاد اشتغال می توانیم از بسیاری آسیب های اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم جلوگیری به عمل آوریم .

برزنگ اضافه کرد: برخی از بانک‌ها همکاری بسیار خوبی با بنیاد برکت و کارگروه اشتغال داشته اند اما از برخی بانک ها نیز گلایه داریم و باید پای کار بیایند

فرماندار بم خاطرنشان‌کرد: انتظار داریم امسال بانک ها بهتر پای کار بیایند و کمک کنند تا بتوانیم مشکلات مردمی که نیاز به همکاری و تسهیلات دارند را برطرف کنیم .

IMG 20230601 150409

اجرای ۱۱۸ طرح اشتغالزایی در بخش مرکزی بم 

در ادامه بخشدار مرکزی بم نیز گفت: بنیاد برکت در بخش مرکزی از توابع شهرستان بم نیز بالغ بر ۱۱۸ طرح اشتغالزایی را با اعتبار ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا کرده است .

حسن پورباقری افزود: ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار و دارای مهارت علاوه بر کاهش چشمگیر معضلات و مشکلات جامعه، موجب رونق کسب و کارها می‌شود

در این راستا بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) برای حل مشکل بیکاری با تمام توان ورود کرده و تاکنون طرح های موفق و تاثیر گذاری را در مناطق محروم استان به سرانجام رسانده است.

او رویکرد اساسی پروژه‌های اجرایی در بنیاد برکت را اشتغالزایی و کسب درآمد پایدار دانست و افزود: همه اقدامات این بنیاد با ۲ رویکرد تکیه بر سرمایه‌گذاری خرد و مشارکت مردم در جهت اشتغالزایی صورت می‌گیرد.

بخشدار مرکزی اظهارداشت: تنها راهکار خروج از بن‌بست اقتصادی و شکست تحریم‌ها، کار جهادی است و بنیاد برکت بر این مبنا در سراسر کشور انجام وظیفه می‌کند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105041
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.