فرماندار بم:


شهرستان بم ۲۰ درصد از متوسط میانگین آسفالت راه روستایی استان پایین‌تر است

کرمان‌نو- فرماندار بم گفت: متوسط آسفالت راه‌های روستایی شهرستان بم ۴۹ درصد است که این آمار نشان می‌دهد شهرستان بم از متوسط میانگین استان کرمان نیز ۲۰ درصد پایین‌تر است

به گزارش کرمان‌نو؛ محمد برزنگ در آیین تکریم و معارفه رئیس اداره راهداری شهرستان بم افزود: در هیچ یک از شهرستان‌های شرقی استان کرمان مانند بم معضل نبود آسفالت راه روستایی وجود ندارد.

او ادامه‌داد: بیشتر پروژه‌های راهداری در این شهرستان بلاتکلیف مانده و به پایان نرسیده‌اند؛ مانند پروژه بهسازی و تعریض جاده دولت‌آباد بم که باوجوداینکه این محور به قتلگاه جوانان ما تبدیل شده؛ اما همچنان باقی‌مانده است.
فرماندار بم عنوان کرد: ساخت پل تقاطع غیرهمسطح دِِِهبَکری که باهدف حذف یکی از نقاط حادثه‌خیز استان کرمان از ۱۸ سال پیش شروع شده؛ اما هنوز تکمیل نشده است.
او می‌گوید تمام امکانات توسط مسئولان شهرستان در اختیار پیمانکار قرار گرفت؛ اما هنوز تکمیل نشده است و جان افراد در این جاده‌ها گرفته می‌شود .
برزنگ اظهارداشت: راه‌های روستایی «دامنه سیدی» و «آدوری» که هر کدام به چندین روستای دیگر منتهی می‌شود نیز آسفالت نشده است .
به گفته او محصولات کشاورزان ما در مناطق کوهستانی و روستایی به دلیل مشکلات راه خراب می‌شوند و کشاورز حتی نمی‌توانند محصول خود را برای عرضه وارد بازار کنند.

از اداره کل راهداری ناامید شده‌ایم
فرماندار بم خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری استان کرمان باید متوسط توان خود را در شهرستان بم بگذارد؛ اما متأسفانه در بیشتر موارد از این اداره ناامید شده‌ایم.
او می‌گوید اگر رئیس اداره‌ای در شهرستان تغییر کند؛ اما اداره کل در استان حمایت لازم را انجام ندهد این تغییروتحول هیچ فایده‌ای ندارد
برزنگ با اشاره به اینکه بیشترین معضلات ما در شهرستان مربوط به حوزه راهداری است گفت: جاده خواجه عسکر در مسیر جاده ترانزیتی قرار دارد که جزو نقاط حادثه‌خیز استان کرمان محسوب می‌شود و بروز تصادفات و حوادث این محور یکی از آسیب‌های نگران‌کننده است که هر سال تلفات بسیار زیاد و قابل‌توجهی را در این زمینه شاهدیم و باعث شده بسیاری از خانواده‌ها داغدار و مشکلات زیادی ایجاد کند.
فرماندار بم افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری به‌صورت ویژه برای مشکلات راه بم اعتبار در نظر گرفته شود.

برزنگ اضافه کرد: وزارت راه می‌گوید اعتبار به استان کرمان داده شده و مسئولان استانی نمی‌توانند اعتبار لازم را جذب کند؛ اما زمانی که به استان مراجعه می‌کنیم می‌گویند اعتباری نیامده است .

photo5679177466
به گزارش کرمان‌نو در این مراسم از خدمات محمد اقبالی رئیس قبلی اداره راهداری بم تقدیر و تشکر به عمل آمد و محمدحسین جزینی به‌عنوان رئیس جدید راهداری بم معرفی شد. جزینی قبلاً رئیس اداره راهداری در شهرستان ریگان بوده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106445
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.