بی توجهی تالارهای پذیرایی به مصوبات ستاد کرونا | اقتصاد تالارداران در وضعیت قرمز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفته برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات در تالارها و سالن‌های پذیرایی ممنوع است. این تذکر اما نتوانسته تالارهای متضرر از دوران کرونا را متقاعد کند و پشت درهای بسته مراسم برگزار می‌کنند.

شنبه ۳ خردادماه جاری محمدصادق بصیری گفت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مدیریت کرونا تالارها و سالن‌های پذیرایی کرمان می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت خود را از سر بگیرند.

آن‌طور که وی عنوان کرده است بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان کرمان این بازگشایی فقط شامل تهیه و سرو غذا است.

چند روزی است که از این مصوبه می‌گذرد و شنیده‌های خبرنگاران «کرمان‌نو» حاکی از آن است که تالارهای پذیرایی علاوه بر تهیه غذا، مراسم هم برگزار می‌کنند.

برای راستی آزمایی این موضوع کافی است تلفن را بردارید و به یکی از تالارهای شهر تماس بگیرید می‌بینید که حتی بعضی از آنها دیگر وقت خالی برای برگزاری مراسم ندارند.

جالب است بدانید که تالارهایی هم هستند که وعده مجوز برگزاری مراسم را زودتر از تأیید و یا بررسی در ستاد استانی کرونا به شما می‌دهند.

امروز چهارشنبه 7 خردادماه معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان به صراحت گفت:  برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات در تالارها و سالن‌های پذیرایی ممنوع است.

پشت پرده این بی‌قانونی چیست؟

تالارها از آن دسته از کسب‌وکارهایی هستند که بهترین زمان کاری خود را در همه‌گیری کرونا از دست دادند.

روزها را به انتظار نشسته بودند تا برای عید بتوانند مراسم‌ها را میزبانی کنند که کووید ۱۹ بر خیال آنها خط باطل کشید.

این همه ماجرا برای صاحبان این کسب‌وکار نبود. آنها که اول از همه تعطیل شده بودند حالا به تشخیص ستاد کرونا همچنان بازگشایی نشده‌اند و به قولی از جیب می‌خورند.

فشار اقتصادی حالا عرصه را بر آنها چنان تنگ کرده که پا را فراتر از قانون گذاشته و چراغ تالارها را در تاریکی شب روشن کرده‌اند.

اقدامی که نه تنها می‌تواند عواقب قانونی احتمالی برایشان به همراه داشته باشد، بلکه شاید آبی باشد بر آسیاب نمودار کرونا و آن را به سمت پیک هدایت کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=50149
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.