تازه‌ترین محدودیت‌های کرونایی از زبان فرماندار جیرفت

فرماندار جیرفت با تشریح آخرین وضعیت و محدودیت‌های کرونا در این شهرستان گفت: با توجه وضعیت قرمز کرونایی شهرستان همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای محدودیت‌های هوشمند هستند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، ابوذر عطاپور روز دوشنبه اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های دولتی به استثنای دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری با دو سوم ظرفیت خود فعالیت کنند.

وی از لغو ماموریت‌های اداری غیرضرور تا اطلاع بعد به دلیل شرایط کرونایی شهرستان خبر داد و گفت: برگزاری نشست‌ها در فضای سربسته با رعایت الزامات حداکثر ۱۵ نفر انجام شود.

عطاپور بر اهمیت کنترل مبادی ورودی شهرستان برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی نسبت به ایجاد پست‌های ایست و بازرسی جدید برای کنترل خودروهای غیربومی اقدام کند.

فرماندار جیرفت از تعطیلی باشگاه‌های ورزشی و استخرها خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت قرمز کرونا در شهرستان تا اطلاع بعد فعالیت‌های ورزشی تعطیل است.

وی به برگزاری تجمع مراسم عروسی و عزا اشاره کرد و افزود: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مراسم عزا، عروسی، جشن و هر نوع تجمع مراتب را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

این مسئول با بیان اینکه اتاق اصناف با چاپخانه‌ها هماهنگی لازم را انجام دهد تا از چاپ کارت ترحیم و عروسی جلوگیری شود تاکید کرد: فعالیت رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و تالارها به استثنای تهیه غذای بیرون بر ممنوع است.

عطاپور اظهارداشت: سازمان تبلیغات با مداحان، روحانیون و مساجد هماهنگی لازم به منظور جلوگیری از ایجاد تجمع و شرکت در مراسم مذهبی و عزا را انجام دهد.

دفاتر ثبت ازدواج متخلف پلمب می‌شود

فرماندار جیرفت همچنین پیشگیری را بر درمان مقدم دانست و گفت: دفاتر ثبت ازدواج حق شرکت در مراسم و ثبت عقد و عروسی را ندارند و خطبه عقد فقط در دفترخانه ازدواج انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در صورت تخلف دفترخانه‌ها از مصوبات ستاد کرونا با دستور قضایی پلمب می‌شوند.

فرماندار جیرفت به برگزاری چهل و هفتیمن نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در فرمانداری این شهرستان اشاره کرد و فعالیت گروه شغلی یک، ممنوعیت فعالیت گروه شغلی ۳، ۴ و فعالیت گروه شغلی ۲ طبق تصمیم ستاد کمیته اقتصادی استان را از مصوبات این نشست برشمرد.

وی از برخورد قانونی با مطب‌های پزشکان ناقض دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست و شوی دست ها و شرکت نکردن در هرنوع تجمع تاکید کرد.

عطاپور بیان کرد: برگزاری سفرهای زیارتی کاروانی توسط دفاتر زیارتی به مدت ۲ هفته تعطیل و پلیس راه از تردد این کاروان ها جلوگیری کند.

وی گفت: شهرداری نسبت به مسدود کردن ورودی‌های آرامستان اقدام کند و اجازه تجمع در آرامستان داده نشود.

فرماندار جیرفت همچنین با بیان اینکه سازمان اتوبوسرانی با همکاری نیروی انتظامی  نسبت به انسداد خیابان‌های انتهای رجایی، مسجد جامع و طالقانی اقدام کند ادامه داد: بخشداری و شهرداری ساردو و جبالبارز نسبت به انسداد ورودی پارک‌ها با کمک نیروی انتظامی اقدام، خدمات‌دهی به آنها را قطع و از اتراق و نصب  چادر در آنجا جلوگیری کنند.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت قرمز شهرستان جیرفت برگزاری نماز جمعه در شهر جیرفت و بخش‌های تابعه تا اطلاع بعدی ممنوع است.

فرماندار جیرفت گفت: گشت کووید۱۹ به صورت مداوم بازرسی و نظارت خود را انجام می‌دهد تا از برگزاری تجمع جلوگیری و دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا شوند.

عطاپور مقابله با کرونا را نیازمند مشارکت مردم دانست و گفت: با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از انتشار بیشتر چرخه ویروس کرونا جلوگیری می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73400
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.