تجمع عباس‌آبادی‌ها برای جلوگیری از انحلال آبادی‌شان| تفرجگاه یا محل سکونت؟

جمعی از اهالی آبادی عباس آباد (عباس گاوی) صبح امروز با تجمع در اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان از مسوولان این نهاد دولتی خواستند که از تخریب املاک‌شان جلوگیری کنند.

آبادی عباس‌آباد در محور هفت باغ علوی قرار دارد و آن طور که معترضان می‌گویند این آبادی ۳۰ سال پیش کد روستایی دریافت کرده است.

به گفته یکی از تجمع کنندگان، شرکت عمران علوی، شهرکی را در این آبادی احداث کرده و آب ندارد به این شهرک بدهد و می‌خواهند پروانه چاه این آبادی را باطل کنند.

او می‌گوید ۵۰ سال است ساکن این منطقه هستیم و گفته‌اند به دلیل نبود بودجه به شما طرح هادی تعلق نمی‌گیرد.

یکی دیگر از معترضان به خبرنگار «کرمان‌نو» می‌گوید در این روستا درخت پسته داریم و کشاورزی می‌کنیم و ۱۰۰ نفر در این منطقه زندگی می‌کنند. می‌خواهند بازوی کشاورز را قطع کنند.

او می‌گوید مسکن و شهرسازی خانه‌های ما را تخریب می‌کند، چه کسی پاسخگوست؟

عباس‌آباد در سال ۸۵ کد روستایی گرفته است

یک منبع آگاه در راه‌ و شهرسازی کرمان که نخواست نامش فاش شود اما صحبت‌های معترضان را خلاف واقع دانست. او به ما گفت از آنجایی که زمین‌های ملی باید به دولت برسند، راه‌وشهرسازی از این افراد شکایت کرده.

به گفته این منبع آگاه در سال‌های گذشته در این منطقه به اسم مجتمع گاوداری از جهاد کشاورزی و منابع طبیعی وقت زمین گرفته شده و برخی افراد سودجو با هدف تصاحب زمین‌ها، فضاسازی کردند که اگر تعداد خانوار این آبادی در سرشماری‌ها به بالای 20 برسد، آبادی به روستا ارتقا می‌یابد.

او اضافه می‌کند: در حالی اهالی می‌گویند از ۳۰ سال پیش کد روستایی داریم اما استعلام‌ها نشان می‌دهد که در سال ۸۵ کد روستایی ثبت شده است.

این شخص می‌گوید آن منطقه تفریحی است و افراد در آنجا سکونت ندارند.

این اظهارنظرها در شرایطی مطرح شده که در گزارش سرشماری سال 85، در مقابل ستون تعداد جمعیت و خانوار این آبادی ستاره درج شده که طبق راهنمای گزارش، به معنی کمتر بودن تعداد خانوارها از سه است.

این موضوع در آمار نفوس مسکن سال ۹۵ هم تکرار شده و در جمعیت این آبادی زیر ۳ خانوار بوده است.

نکته جالب اما آنجاست که در گزارش سرشماری سال ۹۰ تعداد خانوارهای این آبادی ۲۱ و جمعیت آن ۵۷ نفر ثبت شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=63731
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.