تست کرونا درب منزل انجام نمی‌شود| فریب افراد سودجو و کلاه‌بردار را نخورید

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: تست ابتلا به ویروس کرونا به صورت سرپایی و درب منازل انجام نمی‌شود، مراقب افراد سودجو باشید.

اخیراً عده‌ای در فضای مجازی خبری مبنی بر اینکه افرادی به درب منازل شهروندان می‌روند و به بهانه انجام تست کرونا صاحبخانه ها را بی‌هوش کرده و دست به سرقت می‌زنند منتشر کرده‌اند.

در این متن آمده است که این شیادان با در دست داشتن نامه‌ای جعلی از وزارت بهداشت به ساختمان‌های مسکونی مراجعه می‌کنند.

برای اینکه از این موضوع بیشتر مطلع شویم و بدانیم که آیا اصلا این تست می تواند درب منزل انجام شود با مسوولین علوم پزشکی گقت و گو کردیم.

چیزی به عنوان تست کرونا درب منزل نداریم

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پاسخ به «کرمان نو» گفت: تست کرونا و آنفولانزا به هیچ عنوان سرپایی و درب منازل انجام نمی‌شود.

مهدی شفیعی افزود: افرادی که با این عنوان به درب منازل می‌روند، از طرف دانشگاه علوم پزشکی نیستند و مردم مراقب افراد سودجو باشند.

وی ادامه داد: کسانی که از طرف ما برای انجام طرح‌ها فرستاده می‌شوند، دارای مدارک شناسایی و معرفی‌نامه هستند.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از شهروندان می‌خواهیم اگر فردی برای گرفتن تست کرونا به منازل آنها مراجعه کرد، از طریق مراجع ذیربط مانند نیروی انتظامی اطلاع دهند.

شفیعی عنوان کرد: در حال حاضر تنها طرحی که درب منازل قرار است انجام شود، طرح خطرسنجی بیماری‌های مزمن، قلبی، عروقی و غیر واگیر است که البته این طرح به دلیل شیوع کرونا با دستور وزارتخانه با یک هفته تأخیر اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در خصوص اجرای این طرح ممکن است همکاران ما برای طرح پرسش و گرفتن نمونه خون از افراد جهت انجام آزمایش‌های اختصاصی قند، چربی و غیره به درب منازل مراجعه کنند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=43469
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.